Categories: Ženial Intervju

Za uspjeh je potrebna dosljednost
Moja želja da ženama pomognem skinuti s leđa teret sabotirajućih uvjerenja

Razgovarali smo sa Sarom Peranić, poduzetnicom i mindset mentoricom o njenom poslovnom uspjehu i planovima za budućnost.

Razgovarala:Ivana Radić

 

Sara, vjerujem da će čitateljima zenial.hr biti jako interesantno pročitati tvoj intervju i sve čime se baviš, pa nam se na početku ukratko predstavi. Tko je Sara Peranić?

Ja sam Sara Peranić, redom: socijalna pedagoginja, savjetodavna terapeutkinja, edukantica psihoterapije, poduzetnica i mindset mentorica. Moja strast su psihoterapija i poduzetništvo, a spajanje ta dva naizgled nepovezana svijeta su nešto u čemu sam pronašla svoj put. Zaljubljenica sam u osobni razvoj i pomicanje granica mogućeg, a poduzetništvo je moj kanal kojim to činim.

U kojem trenutku u životu si shvatila da se želiš baviti poduzetništvom?

Iako je danas to ono što živim i radim, zapravo me poduzetništvo nikada nije privlačilo, barem ne onakvo kakvo sam tada poznavala. Asocijacije koje sam nekada vezivala uz poduzetništvo bile su mi prilično odbojne.

Naime, odrastala sam uz obiteljski posao koji je definirao našu obiteljsku dinamiku i svakodnevicu u kojoj mi je nedostajalo dječje bezbrižnosti i igre. Uvijek je nedostajalo vremena i novca, a bilo previše briga, rada i moranja. Iako mi je sada to smiješno, sjećam se da sam tada maštala o radnom vremenu nakon kojeg ću imati malo mira.

Do poduzetništva sam došla “slučajno”, tražeći način da tada volonterski rad približim što većem broju ljudi koji su htjeli raditi na sebi. U međuvremenu sam shvatila da kada se oslobodimo sabotirajućih obrazaca i uvjerenja te razvijemo potrebne poduzetničke vještine zapravo možemo izgraditi poduzetničko iskustvo koje će nam pružiti slobodu i priliku da rastemo. Danas živim svoju definiciju poduzetništva.

Koji je tvoj glavni motiv za sve što radiš?

Ono što me pokreće je želja da ženama u našoj regiji pomognem skinuti s leđa teret sabotirajućih uvjerenja koja se generacijama prenose i otežavaju da slobodno žive i koriste svoj puni potencijal. Ne smatram da svi moramo biti uspješni poduzetnici, ali smatram da je važno da radimo na razvoju naše svijesti kako bismo znali da, ako to želimo – možemo postati bez obzira na to od kakvih smo okolnosti krenuli.

Nažalost, i dalje je većina poduzetnika vođena neosviještenim i limitirajućih obrascima koji im onemogućuju da postižu željene rezultate te da usklade svoje privatne prioritete i vrijednosti sa svojim poduzetničkim ambicijama.

Cijenu sabotirajućih i neosviještenih uvjerenja sam osjetila na vlastitoj koži, sa samo 21 godinom i danas znam da je ta dijagnoza bila najbolja stvar koja mi se dogodila jer da nije, nikada ne bih upoznala ove razine umne, vremenske, financijske i prostorne slobode.


Postigla si sjajne rezultate u poslovanju. Kako bi definirala svoju publiku?

Za početak bih rekla da iako moje brojke, od baze klijenata pa do financijskih prihoda, mnogima predstavljaju uspjeh, ono zbog čega se ja smatram uspješnom je što sam te brojke postigla u skladu sa svojim prioritetima i vrijednostima, a to znači da nisam zapostavila svoju obitelj, zdravlje, putovanja i druženja da bih dostigla određene ciljeve.

I smatram da je upravo to ono što je karakteristika moje zajednica i mojih klijentica. Postoje brojni pristupi poslovanju, a ono zbog čega moje klijentice biraju učiti upravo od mene, je to što mi profit nikada neće biti ispred čovjeka, što mi cilj nikada neće biti ispred zdravlja i što mi poslovni rast nikada neće biti dovoljan – ako nije praćen i rastom kvalitete privatnog života.

Svjesna sam da postoje ljudi koje interesira isključivo poslovni procvat i ništa van toga, no za takvu osobu jednostavno nisam idealni mentor jer nam se vrijednosti ne podudaraju.

Što je potrebno za uspjeh? Mogu li svi jednako uspjeti?

Mnogo je čimbenika, ali ključan koji bih istaknula, a koji se gotovo ne spominje je usklađenost sa sobom. Definicija uspjeha je izrazito subjektivna, nekome su uspjeh milijuni na računu, nekome drugome to što ima stabilne prihode, a nije preskočio ni jednu predstavu svog djeteta školarca – i pritom mi je važno naglasiti da jedno ne isključuje drugo iako to često ljudi misle.

Kada pronađemo svoju definiciju uspjeha, i uskladimo tome svoj način rada tek tada možemo koristiti sve svoje resurse a upravo tako postižemo najviše. Rekla bih da ne možemo svi jednako uspjeti ali ne zato što nemamo dobre okolnosti za to, već zato što nismo jednako spremni dati sebe nečemu 100% posvećeno i ustrajno. Dosljednost je dostupna svima, a ipak je rijetki koriste.

Što savjetuješ ljudima koji pokušavaju ali ne uspijevaju? Što je pozadina neuspjeha?

Unatrag 3 godine imala sam prilike raditi s preko 500 poduzetnica koje su došle u moj mentorski program upravo kako bi ostvarile ciljeve u kojima do tada nisu uspijevale.

Iako su kao razloge navodile razne vanjske čimbenike poput: nemam dovoljno vremena i financija, nemam dovoljno zaposlenika, imam malu djecu, nemam podršku okoline, nemam dovoljan broj klijenata  itd, zapravo su iza svih tih vanjskih okolnosti stajala sabotirajuća uvjerenja i obrasci koji su im sprječavali da unatoč tim okolnostima dođu do svojih ciljeva odnosno da te okolnosti promjene.

U skladu s time, ljudima koji pokušavaju ali ne uspijevaju savjetujem da počnu raditi na svojoj glavi, ali ne na način da samo čitaju knjige i slušaju podcaste, već da uz stručnu podršku rade na svom mindsetu i prate kako se promjenom toga mijenjaju i poslovni rezultati.

Što bi poručila ženama vezano za samopouzdanje?

Ključno je shvatiti da samopouzdanje dolazi po putu, dok nešto radimo i nakon što smo u  nečemu dovoljno dugo bili loši. Upravo zato što mnogi čekaju da osjete samopouzdanje kako bi krenuli u određenu akciju, stagniraju, odugovlače i uglavnom odustanu.

Druga stvar koju mi je važno istaknuti je da samopouzdanje nije generalna kategorija pa je ili imam ili nemam.

Primjerice, mnoge moje klijentice nakon vrlo uspješne offline karijere odluče upustiti se u online poduzetništvo. Koliko god su u onom okruženju bile sigurne u sebe, na novom polju moramo iznova graditi povjerenje da nešto možemo.


Neki tvoji budući planovi i želje..

Budući da su mi se svi moji dosadašnji 3-godišnji 5-godišnji ciljevi ostvarili u 1-2 godine, zahvaljujući kvalitetnom strateškom planiranju i razvijenim poduzetničkim vještinama, sada mi je cilj da to isto iskustvo doživi što veći broj poduzetnica i na tome aktivno radim i kroz svoje redoviti besplatan sadržaj i kroz svoj mentorski program.

S time planiram nastaviti i u budućnosti, a želja mi je da se u poduzetništvu promjene kriteriji uspjeha. Danas se osoba krcatog rasporeda koja ništa ne stigne i stalno žuri doživljava uspješnom, a ona koja ima vremena za sve manje uspješnom.

Moj je cilj radom i primjerom nametnuti slobodu uma, pa tek onda financija, vremena i prostora kao mjerila uspješnosti. Možda će se načini rada mijenjati, ali vizija će ostati ista :)

 

Slike: privatna arhiva Sara Peranić

Categories: Ženial Intervju

Za uspjeh je potrebna dosljednost
Moja želja da ženama pomognem skinuti s leđa teret sabotirajućih uvjerenja

Razgovarali smo sa Sarom Peranić, poduzetnicom i mindset mentoricom o njenom poslovnom uspjehu i planovima za budućnost.

Razgovarala:Ivana Radić

 

Sara, vjerujem da će čitateljima zenial.hr biti jako interesantno pročitati tvoj intervju i sve čime se baviš, pa nam se na početku ukratko predstavi. Tko je Sara Peranić?

Ja sam Sara Peranić, redom: socijalna pedagoginja, savjetodavna terapeutkinja, edukantica psihoterapije, poduzetnica i mindset mentorica. Moja strast su psihoterapija i poduzetništvo, a spajanje ta dva naizgled nepovezana svijeta su nešto u čemu sam pronašla svoj put. Zaljubljenica sam u osobni razvoj i pomicanje granica mogućeg, a poduzetništvo je moj kanal kojim to činim.

U kojem trenutku u životu si shvatila da se želiš baviti poduzetništvom?

Iako je danas to ono što živim i radim, zapravo me poduzetništvo nikada nije privlačilo, barem ne onakvo kakvo sam tada poznavala. Asocijacije koje sam nekada vezivala uz poduzetništvo bile su mi prilično odbojne.

Naime, odrastala sam uz obiteljski posao koji je definirao našu obiteljsku dinamiku i svakodnevicu u kojoj mi je nedostajalo dječje bezbrižnosti i igre. Uvijek je nedostajalo vremena i novca, a bilo previše briga, rada i moranja. Iako mi je sada to smiješno, sjećam se da sam tada maštala o radnom vremenu nakon kojeg ću imati malo mira.

Do poduzetništva sam došla “slučajno”, tražeći način da tada volonterski rad približim što većem broju ljudi koji su htjeli raditi na sebi. U međuvremenu sam shvatila da kada se oslobodimo sabotirajućih obrazaca i uvjerenja te razvijemo potrebne poduzetničke vještine zapravo možemo izgraditi poduzetničko iskustvo koje će nam pružiti slobodu i priliku da rastemo. Danas živim svoju definiciju poduzetništva.

Koji je tvoj glavni motiv za sve što radiš?

Ono što me pokreće je želja da ženama u našoj regiji pomognem skinuti s leđa teret sabotirajućih uvjerenja koja se generacijama prenose i otežavaju da slobodno žive i koriste svoj puni potencijal. Ne smatram da svi moramo biti uspješni poduzetnici, ali smatram da je važno da radimo na razvoju naše svijesti kako bismo znali da, ako to želimo – možemo postati bez obzira na to od kakvih smo okolnosti krenuli.

Nažalost, i dalje je većina poduzetnika vođena neosviještenim i limitirajućih obrascima koji im onemogućuju da postižu željene rezultate te da usklade svoje privatne prioritete i vrijednosti sa svojim poduzetničkim ambicijama.

Cijenu sabotirajućih i neosviještenih uvjerenja sam osjetila na vlastitoj koži, sa samo 21 godinom i danas znam da je ta dijagnoza bila najbolja stvar koja mi se dogodila jer da nije, nikada ne bih upoznala ove razine umne, vremenske, financijske i prostorne slobode.


Postigla si sjajne rezultate u poslovanju. Kako bi definirala svoju publiku?

Za početak bih rekla da iako moje brojke, od baze klijenata pa do financijskih prihoda, mnogima predstavljaju uspjeh, ono zbog čega se ja smatram uspješnom je što sam te brojke postigla u skladu sa svojim prioritetima i vrijednostima, a to znači da nisam zapostavila svoju obitelj, zdravlje, putovanja i druženja da bih dostigla određene ciljeve.

I smatram da je upravo to ono što je karakteristika moje zajednica i mojih klijentica. Postoje brojni pristupi poslovanju, a ono zbog čega moje klijentice biraju učiti upravo od mene, je to što mi profit nikada neće biti ispred čovjeka, što mi cilj nikada neće biti ispred zdravlja i što mi poslovni rast nikada neće biti dovoljan – ako nije praćen i rastom kvalitete privatnog života.

Svjesna sam da postoje ljudi koje interesira isključivo poslovni procvat i ništa van toga, no za takvu osobu jednostavno nisam idealni mentor jer nam se vrijednosti ne podudaraju.

Što je potrebno za uspjeh? Mogu li svi jednako uspjeti?

Mnogo je čimbenika, ali ključan koji bih istaknula, a koji se gotovo ne spominje je usklađenost sa sobom. Definicija uspjeha je izrazito subjektivna, nekome su uspjeh milijuni na računu, nekome drugome to što ima stabilne prihode, a nije preskočio ni jednu predstavu svog djeteta školarca – i pritom mi je važno naglasiti da jedno ne isključuje drugo iako to često ljudi misle.

Kada pronađemo svoju definiciju uspjeha, i uskladimo tome svoj način rada tek tada možemo koristiti sve svoje resurse a upravo tako postižemo najviše. Rekla bih da ne možemo svi jednako uspjeti ali ne zato što nemamo dobre okolnosti za to, već zato što nismo jednako spremni dati sebe nečemu 100% posvećeno i ustrajno. Dosljednost je dostupna svima, a ipak je rijetki koriste.

Što savjetuješ ljudima koji pokušavaju ali ne uspijevaju? Što je pozadina neuspjeha?

Unatrag 3 godine imala sam prilike raditi s preko 500 poduzetnica koje su došle u moj mentorski program upravo kako bi ostvarile ciljeve u kojima do tada nisu uspijevale.

Iako su kao razloge navodile razne vanjske čimbenike poput: nemam dovoljno vremena i financija, nemam dovoljno zaposlenika, imam malu djecu, nemam podršku okoline, nemam dovoljan broj klijenata  itd, zapravo su iza svih tih vanjskih okolnosti stajala sabotirajuća uvjerenja i obrasci koji su im sprječavali da unatoč tim okolnostima dođu do svojih ciljeva odnosno da te okolnosti promjene.

U skladu s time, ljudima koji pokušavaju ali ne uspijevaju savjetujem da počnu raditi na svojoj glavi, ali ne na način da samo čitaju knjige i slušaju podcaste, već da uz stručnu podršku rade na svom mindsetu i prate kako se promjenom toga mijenjaju i poslovni rezultati.

Što bi poručila ženama vezano za samopouzdanje?

Ključno je shvatiti da samopouzdanje dolazi po putu, dok nešto radimo i nakon što smo u  nečemu dovoljno dugo bili loši. Upravo zato što mnogi čekaju da osjete samopouzdanje kako bi krenuli u određenu akciju, stagniraju, odugovlače i uglavnom odustanu.

Druga stvar koju mi je važno istaknuti je da samopouzdanje nije generalna kategorija pa je ili imam ili nemam.

Primjerice, mnoge moje klijentice nakon vrlo uspješne offline karijere odluče upustiti se u online poduzetništvo. Koliko god su u onom okruženju bile sigurne u sebe, na novom polju moramo iznova graditi povjerenje da nešto možemo.


Neki tvoji budući planovi i želje..

Budući da su mi se svi moji dosadašnji 3-godišnji 5-godišnji ciljevi ostvarili u 1-2 godine, zahvaljujući kvalitetnom strateškom planiranju i razvijenim poduzetničkim vještinama, sada mi je cilj da to isto iskustvo doživi što veći broj poduzetnica i na tome aktivno radim i kroz svoje redoviti besplatan sadržaj i kroz svoj mentorski program.

S time planiram nastaviti i u budućnosti, a želja mi je da se u poduzetništvu promjene kriteriji uspjeha. Danas se osoba krcatog rasporeda koja ništa ne stigne i stalno žuri doživljava uspješnom, a ona koja ima vremena za sve manje uspješnom.

Moj je cilj radom i primjerom nametnuti slobodu uma, pa tek onda financija, vremena i prostora kao mjerila uspješnosti. Možda će se načini rada mijenjati, ali vizija će ostati ista :)

 

Slike: privatna arhiva Sara Peranić