Novo poglavlje u sjajnoj priči PSK brenda ŽENIAL INTERVJU - PETRA GRABUŠIĆ
Razgovarala: Ivana Fakin
PSK odnosno Prva Sportska Kladionica ubraja se u najstarije kladionice u Hrvatskoj; s radom je započela 1998. godine. Mnogi je smatraju najboljom kladionicom u Hrvatskoj i šire. Što PSK sve nudi?
Točno, ponosni smo na naših 25 godina poslovanja koje smo proslavili prošle godine zajedno sa svim zaposlenicima.
U četvrt stoljeća, postali smo jedna od vodećih hrvatskih tvrtki za sportsko klađenje.
Sportsko klađenje u početku je uvedeno kao usluga koja se pruža unutar poslovnica. Mreža poslovnica je s tadašnjih 5 narasla do današnjih 196. U poslovnicama se pružaju usluge klađenja s osnovnim značajkama kao i usluge klađenja uživo tijekom trajanja utakmica. Preuzimanjem tvrtke od strane Fortuna Entertainment Group-e 2017. godine otvorilo se još jedno novo poglavlje u sjajnoj priči PSK brenda. Nakon preuzimanja od strane Fortune, PSK je uspostavio nove veze i razvio širi uvid u različita tržišta. Aktivno sudjelujući u međunarodnim razmjenama i raspravama, brend je ne samo stekao uvide u lokalna tržišta, već i produbio svoje razumijevanje globalnog poslovnog okruženja.
Osluškivanjem potreba tržišta i naših cijenjenih klijenata, predani smo uvođenju najnovijih tehnoloških dostignuća. U PSK poslovnicama i u ugostiteljskim objektima naših partnera diljem Hrvatske, mogu se naći i samoposlužni aparati za klađenje (SSBT).
Naš trenutni portfelj proizvoda također uključuje i mobilnu PSK aplikaciju, online kasino igre, virtualno sportsko klađenje, automate za igre na sreću, samoposlužne terminale za klađenje i mogućnosti klađenja u poslovnici. Svaka poslovnica ima TV ekrane za gledanje utakmica uživo i pristup klađenju uživo, teletekstu i informacijama o jackpotu.
Petra, direktorica ste HR-a, koliko zaposlenika PSK broji?
Trenutno zapošljavamo 830 zaposlenika u četiri hrvatske regije. Imamo urede u Dugopoolju, Splitu, Zagrebu, Rijeci i Đakovu.
Zapošljavanje strane radne snage jedna je od najvećih aktualnosti u Hrvatskoj. Zapošljava li PSK stranu radnu snagu?
Za sada ne zapošljavamo stranu radnu snagu. Specifičnost naših usluga zahtijeva komunikaciju s klijentima na hrvatskom jeziku, te nam je u tom smislu zapošljavanje stranaca velik izazov. U vrijeme kad na hrvatskom tržištu rada vlada veliki deficit radne snage, na žalost smo zakinuti za ovu mogućnost.
Kako Vi kao HR stručnjakinja gledate na prilike koje stranci imaju za zaposlenje u Hrvatskoj? I koliko je po Vama zapravo razvijena podrška države poslodavcima po tom pitanju?
Koliko mi je poznato, Hrvatska je prije tranzitna zemlja nego destinacija za rad za strane državljane. Izazovi s kojima se organizacije susreću su upravo i oni s kojima se sureću kada je u pitanju radno pravna regulativa i općenito mogućnosti i za hrvatske zaposlenike. I dalje smo preopterećeni porezima, prirezima i ostalim visokim davanjima iz plaća te na taj način teško možemo konkurirati drugim zemljama. Kad je u pitanju strana radna snaga, tu su još i dodatni troškovi kroz usluge agencija s kojima se najčešće surađuje pri takvom zapošljavanju. Kako je PSK dio internacionalne grupacije, iz prve ruke mi je poznato da je u ostalim zemljama situacija uvelike povoljnija, a same procedure efikasije i uređenije.
PSK posjeduje valjanu licencu koju je izdalo Ministarstvo financija Republike Hrvatske da slobodno posluje kako u fizičkim poslovnicama, tako i online. Ovo je sigurno velik faktor po pitanju povjerenja u Vaše usluge, no što Vaši kupci preferiraju – online klađenje ili klađenje u poslovnicama?
U Hrvatskoj i dalje veliki broj naših klijenata preferira posjet poslovnicama, no iz godine u godinu, značajno raste i broj online igrača. Klijenti još uvijek vole doći u poslovnicu, biti srdačno dočekani od strane naših zaposlenika te uživati u sportskim zbivanjima s prijateljima i poznanicima.
Znamo da je klađenje vrlo popularno u Hrvatskoj. Što je najpopularnije u Vašoj ponudi?
U našoj ponudi najviše se traži sportsko klađenje i online kasino igre.
Kakvi smo po statistikama u odnosu na druge europske zemlje kad su u pitanju klađenje i igre na sreću?
U odnosu na druge europske zemlje, ponuda usluga se značajno ne razlikuje, a što se tiče zakonskih okvira, hrvatsko tržište je u vrhu europskih zemalja. Potražnja za našim uslugama se također može usporediti s onom u europskim zemljama.
Živimo u vremenu velikih promjena. Jesu li one utjecale na Vaše promet?
Prilagodili smo se na način da smo se digitalizirali, odnosno prebacili na online platforme preko kojih nudimo naše proizvode. Klijenti su to prepoznali i vrlo su zadovoljni ponudom. Samim time, i naši su rezultati u skladu s planovima.
Od 2020. poduzeća se konstantno susreću s brojnim izazovima i nesigurnostima. Kako se kao tvrtka prilagođavate?
Redovito pratimo i pokušavamo odgovoriti na trendove koje diktira tržište na kojem poslujemo. U posljednjih 5 godina, na tržištu rada su se dogodile značajne promjene. Kako bismo odgovorili na izazove, pažljivo planiramo budgete kojima nastojimo anulirati inflaciju i sve skuplji rad. Najveći je izazov cijena rada novih zaposlenika u odnosu na postojeće, koji su s nama već niz godina. Kako bismo zadržali pravedan tretman svih zaposlenih, svake godine planiramo budgete za reviziju i usklađivanje plaća. Također smo uveli i praćenje radnog učinka te izvrsne rezultate nagrađujemo po unaprijed utvrđenim kriterijima.
Naglasak na društveno odgovorno poslovanje veći je no ikad. Radi li PSK što po tom pitanju?
Redovito sponzoriramo i doniramo potrebitima. Sponzoriramo sportske klubove te u suradnji s našom udrugom kladionica UZIS te prof. dr. sc. Nevenom Ricijašom i doc. dr. sc. Davorom Bodorom, spec. Psihijatrom, radimo na edukaciji djelatnika i edukaciji školskog osoblja o rizicima zloporabe usluga koje pružamo, a kako bismo ukazali na probleme i pomogli u sprečavanju nastanka ovisnosti o klađenju. Također, u suradnji s Ministarstvom financija, Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo te drugim priređivačima na našem tržištu, provodimo aktivnosti sprečavanja rizika od nastanka ovisnosti o klađenju.
Sponzorstva i društvena odgovornost bili su utkani u srž PSK brenda od samog početka. PSK s ponosom sponzorira istaknute organizacije poput Hrvatskog nogometnog saveza (HNS) i hrvatske nogometne reprezentacije, ostavljajući svoj trag među najvećima. Pokretanjem “Pokaži srce” projekta započela je jedna nova era razvoja društvene odgovornosti u PSK.
Tijekom Svjetskog nogometnog prvenstva u Kataru – FIFA 2022, naš je marketinški tim vješto osmislio snažnu i sveobuhvatnu kampanju koja je učinkovito povezala i oživjela bit najuglednijeg sponzorstva PSK u Hrvatskoj – sponzorstva hrvatske reprezentacije.
PSK surađuje s HNS-om na jedinstvenoj društveno odgovornoj aktivnosti – sportskoj zdravstvenoj i komunikacijskoj platformi nazvanoj “Pokaži srce”. Ova platforma potaknula je više od tisuću sportaša u Hrvatskoj, da kroz preventivne preglede aktivno brinu o svom zdravlju i dobrobiti.
Za kraj nam Petra recite kako biste ocijenili prošlu poslovnu godinu i koje momente bi istaknuli kao ključne za vaše poslovanje u 2023.?
Zadovoljni smo uspjehom svih naših timova u prošloj poslovnoj godini na čemu smo im iznimno zahvalni. Ključno za naše poslovanje bilo je uvođenje eura odmah na početku godine kao i osposobljavanje zaposlenika koji su u direktnom kontaktu s klijentima za rad s novom valutom. Osim toga, morali smo se i tehnološki prilagoditi ovoj promjeni što je zahtijevalo značajne napore svih uključenih.
Prije nekoliko dana uveli smo novitet na našem tržištu, tzv. „Early Cash Out“ (prijevremena isplata listića). Ovu mogućnost igrači na stranim tržištima imaju već 10-ak godina, te napokon i u tom dijelu možemo konkurirati. Najznačajniji moment je ipak proslava 25 godina postojanja PSK, što nas čini ponosnim nositelje titule kladionice s najdužim stažem na našem tržištu. Ovih 25 godina PSK brenda proslavili smo i jedinstvenim okupljanjem početkom lipnja. Teambuilding igre, dobra hrana, pjesma i druženja u sve četiri PSK regije još će se dugo pamtiti.
Foto: Arhiva PSK, Promo
Novo poglavlje u sjajnoj priči PSK brenda ŽENIAL INTERVJU - PETRA GRABUŠIĆ
Razgovarala: Ivana Fakin
PSK odnosno Prva Sportska Kladionica ubraja se u najstarije kladionice u Hrvatskoj; s radom je započela 1998. godine. Mnogi je smatraju najboljom kladionicom u Hrvatskoj i šire. Što PSK sve nudi?
Točno, ponosni smo na naših 25 godina poslovanja koje smo proslavili prošle godine zajedno sa svim zaposlenicima.
U četvrt stoljeća, postali smo jedna od vodećih hrvatskih tvrtki za sportsko klađenje.
Sportsko klađenje u početku je uvedeno kao usluga koja se pruža unutar poslovnica. Mreža poslovnica je s tadašnjih 5 narasla do današnjih 196. U poslovnicama se pružaju usluge klađenja s osnovnim značajkama kao i usluge klađenja uživo tijekom trajanja utakmica. Preuzimanjem tvrtke od strane Fortuna Entertainment Group-e 2017. godine otvorilo se još jedno novo poglavlje u sjajnoj priči PSK brenda. Nakon preuzimanja od strane Fortune, PSK je uspostavio nove veze i razvio širi uvid u različita tržišta. Aktivno sudjelujući u međunarodnim razmjenama i raspravama, brend je ne samo stekao uvide u lokalna tržišta, već i produbio svoje razumijevanje globalnog poslovnog okruženja.
Osluškivanjem potreba tržišta i naših cijenjenih klijenata, predani smo uvođenju najnovijih tehnoloških dostignuća. U PSK poslovnicama i u ugostiteljskim objektima naših partnera diljem Hrvatske, mogu se naći i samoposlužni aparati za klađenje (SSBT).
Naš trenutni portfelj proizvoda također uključuje i mobilnu PSK aplikaciju, online kasino igre, virtualno sportsko klađenje, automate za igre na sreću, samoposlužne terminale za klađenje i mogućnosti klađenja u poslovnici. Svaka poslovnica ima TV ekrane za gledanje utakmica uživo i pristup klađenju uživo, teletekstu i informacijama o jackpotu.
Petra, direktorica ste HR-a, koliko zaposlenika PSK broji?
Trenutno zapošljavamo 830 zaposlenika u četiri hrvatske regije. Imamo urede u Dugopoolju, Splitu, Zagrebu, Rijeci i Đakovu.
Zapošljavanje strane radne snage jedna je od najvećih aktualnosti u Hrvatskoj. Zapošljava li PSK stranu radnu snagu?
Za sada ne zapošljavamo stranu radnu snagu. Specifičnost naših usluga zahtijeva komunikaciju s klijentima na hrvatskom jeziku, te nam je u tom smislu zapošljavanje stranaca velik izazov. U vrijeme kad na hrvatskom tržištu rada vlada veliki deficit radne snage, na žalost smo zakinuti za ovu mogućnost.
Kako Vi kao HR stručnjakinja gledate na prilike koje stranci imaju za zaposlenje u Hrvatskoj? I koliko je po Vama zapravo razvijena podrška države poslodavcima po tom pitanju?
Koliko mi je poznato, Hrvatska je prije tranzitna zemlja nego destinacija za rad za strane državljane. Izazovi s kojima se organizacije susreću su upravo i oni s kojima se sureću kada je u pitanju radno pravna regulativa i općenito mogućnosti i za hrvatske zaposlenike. I dalje smo preopterećeni porezima, prirezima i ostalim visokim davanjima iz plaća te na taj način teško možemo konkurirati drugim zemljama. Kad je u pitanju strana radna snaga, tu su još i dodatni troškovi kroz usluge agencija s kojima se najčešće surađuje pri takvom zapošljavanju. Kako je PSK dio internacionalne grupacije, iz prve ruke mi je poznato da je u ostalim zemljama situacija uvelike povoljnija, a same procedure efikasije i uređenije.
PSK posjeduje valjanu licencu koju je izdalo Ministarstvo financija Republike Hrvatske da slobodno posluje kako u fizičkim poslovnicama, tako i online. Ovo je sigurno velik faktor po pitanju povjerenja u Vaše usluge, no što Vaši kupci preferiraju – online klađenje ili klađenje u poslovnicama?
U Hrvatskoj i dalje veliki broj naših klijenata preferira posjet poslovnicama, no iz godine u godinu, značajno raste i broj online igrača. Klijenti još uvijek vole doći u poslovnicu, biti srdačno dočekani od strane naših zaposlenika te uživati u sportskim zbivanjima s prijateljima i poznanicima.
Znamo da je klađenje vrlo popularno u Hrvatskoj. Što je najpopularnije u Vašoj ponudi?
U našoj ponudi najviše se traži sportsko klađenje i online kasino igre.
Kakvi smo po statistikama u odnosu na druge europske zemlje kad su u pitanju klađenje i igre na sreću?
U odnosu na druge europske zemlje, ponuda usluga se značajno ne razlikuje, a što se tiče zakonskih okvira, hrvatsko tržište je u vrhu europskih zemalja. Potražnja za našim uslugama se također može usporediti s onom u europskim zemljama.
Živimo u vremenu velikih promjena. Jesu li one utjecale na Vaše promet?
Prilagodili smo se na način da smo se digitalizirali, odnosno prebacili na online platforme preko kojih nudimo naše proizvode. Klijenti su to prepoznali i vrlo su zadovoljni ponudom. Samim time, i naši su rezultati u skladu s planovima.
Od 2020. poduzeća se konstantno susreću s brojnim izazovima i nesigurnostima. Kako se kao tvrtka prilagođavate?
Redovito pratimo i pokušavamo odgovoriti na trendove koje diktira tržište na kojem poslujemo. U posljednjih 5 godina, na tržištu rada su se dogodile značajne promjene. Kako bismo odgovorili na izazove, pažljivo planiramo budgete kojima nastojimo anulirati inflaciju i sve skuplji rad. Najveći je izazov cijena rada novih zaposlenika u odnosu na postojeće, koji su s nama već niz godina. Kako bismo zadržali pravedan tretman svih zaposlenih, svake godine planiramo budgete za reviziju i usklađivanje plaća. Također smo uveli i praćenje radnog učinka te izvrsne rezultate nagrađujemo po unaprijed utvrđenim kriterijima.
Naglasak na društveno odgovorno poslovanje veći je no ikad. Radi li PSK što po tom pitanju?
Redovito sponzoriramo i doniramo potrebitima. Sponzoriramo sportske klubove te u suradnji s našom udrugom kladionica UZIS te prof. dr. sc. Nevenom Ricijašom i doc. dr. sc. Davorom Bodorom, spec. Psihijatrom, radimo na edukaciji djelatnika i edukaciji školskog osoblja o rizicima zloporabe usluga koje pružamo, a kako bismo ukazali na probleme i pomogli u sprečavanju nastanka ovisnosti o klađenju. Također, u suradnji s Ministarstvom financija, Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo te drugim priređivačima na našem tržištu, provodimo aktivnosti sprečavanja rizika od nastanka ovisnosti o klađenju.
Sponzorstva i društvena odgovornost bili su utkani u srž PSK brenda od samog početka. PSK s ponosom sponzorira istaknute organizacije poput Hrvatskog nogometnog saveza (HNS) i hrvatske nogometne reprezentacije, ostavljajući svoj trag među najvećima. Pokretanjem “Pokaži srce” projekta započela je jedna nova era razvoja društvene odgovornosti u PSK.
Tijekom Svjetskog nogometnog prvenstva u Kataru – FIFA 2022, naš je marketinški tim vješto osmislio snažnu i sveobuhvatnu kampanju koja je učinkovito povezala i oživjela bit najuglednijeg sponzorstva PSK u Hrvatskoj – sponzorstva hrvatske reprezentacije.
PSK surađuje s HNS-om na jedinstvenoj društveno odgovornoj aktivnosti – sportskoj zdravstvenoj i komunikacijskoj platformi nazvanoj “Pokaži srce”. Ova platforma potaknula je više od tisuću sportaša u Hrvatskoj, da kroz preventivne preglede aktivno brinu o svom zdravlju i dobrobiti.
Za kraj nam Petra recite kako biste ocijenili prošlu poslovnu godinu i koje momente bi istaknuli kao ključne za vaše poslovanje u 2023.?
Zadovoljni smo uspjehom svih naših timova u prošloj poslovnoj godini na čemu smo im iznimno zahvalni. Ključno za naše poslovanje bilo je uvođenje eura odmah na početku godine kao i osposobljavanje zaposlenika koji su u direktnom kontaktu s klijentima za rad s novom valutom. Osim toga, morali smo se i tehnološki prilagoditi ovoj promjeni što je zahtijevalo značajne napore svih uključenih.
Prije nekoliko dana uveli smo novitet na našem tržištu, tzv. „Early Cash Out“ (prijevremena isplata listića). Ovu mogućnost igrači na stranim tržištima imaju već 10-ak godina, te napokon i u tom dijelu možemo konkurirati. Najznačajniji moment je ipak proslava 25 godina postojanja PSK, što nas čini ponosnim nositelje titule kladionice s najdužim stažem na našem tržištu. Ovih 25 godina PSK brenda proslavili smo i jedinstvenim okupljanjem početkom lipnja. Teambuilding igre, dobra hrana, pjesma i druženja u sve četiri PSK regije još će se dugo pamtiti.
Foto: Arhiva PSK, Promo