Ivana Škegro Filipović – Nabava je sve samo ne dosadna Ova nabavljačica radi na promociji posla nabave
Razgovarala: Ivana Radić
Ivana Škegro Filipović je nabavljačica u tvrtki Bjelin Spačva d.o.o. Kako je završila u nabavi i je li nabava baš tako jednostavan posao pročitajte u našem intervjuu s njom.
Molim te ukratko se predstavi našim čitateljima
Ivana je žena koji voli širiti pozitivu. Komunikativna sam i otvorena te mi nije problem započeti razgovor sa nepoznatim ljudima. Još uvijek se smatram mladom i neprestano težim novim znanjima i iskustvima. Diplomirala sam Marketing, ali sam igrom slučaja završila u nabavi koja je bila novi izazov za mene. Vodim se mišlju kako ne postoje prepreke i problemi, nego samo rješenja.
Kada mi kažu NE, za mene to znači nekoliko dodatnih koraka do DA. Već mi je nekoliko ljudi reklo kako sam kao mačka, gdje god me bace dočekala bih se na noge i složila bih se s time da sam snalažljiva. Ono što si zacrtam to planiram i ostvariti kad-tad, ali moram priznati kako sam ipak malo nestrpljiva. U zadnje vrijeme postajem sve više svjesnija sebe, svojih vrlina i mana i uočavam gdje trebam poraditi na sebi kako bih bila bolja. Trenutno planiram i radim na novom projektu koji ću početkom godine objaviti pa me pratite na LinkedInu https://www.linkedin.com/in/ivanaskegrofilipovic/
Kako to da si postala nabavljačica?
“Ivana ti ćeš u nabavi boriti se s dobavljačima, jer bi mi u prodaji sve kupce rastjerala.” I tada započinje moje putovanje u svijet nabave. Moram priznati kako sam prvih nekoliko mjeseci provela u strahu jer sam slala narudžbe za stavke za koje nisam znala kako izgledaju. Svaki dan mi je prolazio u guglanju semeringa, sigurnosnih podloški, alansera i slično.
Mislila sam si što ako pogriješim i „zeznem“ nešto od 5.000,00 kn (tada je plaća bila ispod 3.000,00 kn)? Vrijeme me naučilo kako se većina greški može ispraviti. Znala sam po skladištu hodati i čitati kartice i gledala bih kako neki artikl izgleda, pitala bi kolege za što služi neki dio. Tada sam upijala znanje i shvaćala kako proces nabave funkcionira. Slušala sam probleme kolega i zapisivala načine na koji bi nam olakšala posao. Zašto napraviti 3 koraka, ako je moguć samo 1? Počela sam ispitivati IT odjel mogu li poboljšati proces i olakšati nam administraciju, traženje po papirima i ubrzati sami rad nabave?
Srećom imala sam podršku od njih i nadređenih i kroz godinu dana smo povezali stavke koje smo tražili ručno po papirima, od zahtjeva do računa se sve prati, uveli smo praćenje rokova isporuka, poboljšali izgled i podatke na narudžbenicama.
Shvatila sam kako je moj početak bio težak i nisam nalazila na internetu iskustva rada u nabavi u Hrvatskoj. Samo sam nailazila na teorijski dio, ali nedostajalo mi je praktičnog dijela, one stvarne situacije što nabavljači prolaze. Odlučila sam početi pisati na LinkedInu o svome iskustvu rada u nabavi, pisala sam primjere, određene situacije koje nam se svima događaju u svijetu nabave.
Tada sam imala osjećaj kako je malo žena u nabavi, ili nismo vidljive i od tuda nastaje hastag #nabavljačica. Želim ohrabriti žene u nabavi, žene u “muškom” dijelu posla kako odrađujemo odličan posao i trebamo se zauzeti za sebe i promovirati se.
Meni je #nabavljačica donijela puno novih poznanstava, na konferencijama mi priđu i kažu kako me prate na LinkedInu, moji dobavljači kada me nazovu prokomentiraju neki post. Sada ako imam neki problem pitam druge nabavljače koji su možda bili u takvoj situaciji da mi pomognu sa savjetima.
S kojim preprekama se najčešće susrećeš?
Susrećem se s preprekama, neke zanemarim, s nekima se suočim, a s nekima se patim. Na početku kada sam razmišljala hoću li početi objavljivati na LinkedInu, vrtile su mi se misli hoće li to netko čitati? Što će okolina misliti? Jesu li moji savjeti vrijedni? Što ako napišem neku glupost? Što sam više razmišljala o tome smanjivala mi se želja za objavljivanjem. Ali kako nisam na internetu nailazila na iskustva u svijetu nabave, odlučila sam započeti pisati i ne obazirati se tko će i šta će misliti.
Danas se suočavam s time da nekad trebam promisliti prije nego što nešto objavim. Nabava me naučila ukazivati na određene probleme, znate imate uvijek onu prijateljicu koja će u kafiću prigovoriti na ruž na šalici od kave. Ja sam ta prijateljica kojoj nije problem iznijeti kritiku ili problem na lijep način. Možda zbog toga i nisam omiljena ali ako žmirimo na probleme nećemo ništa poboljšati.
Ako se suočim s nekom preprekom koju ne mogu brzo riješiti, zbog moje nestrpljivosti prvo nešto zabrljam i onda krenem razmišljati kako ju riješiti. Ali na greškama se najbolje uči, dok se ne opečem ne shvatim. Mene takve situacije čine živom i budem sretna kada naučim nešto novo i sagledam iz drugog kuta. Kako Gibonni pjeva: „Ovo mi je škola i drugi puta ću pametnije…„
Je li posao nabave baš tako jednostavan kako to ljudi misle?
Ljudi misle kako je posao nabave jednostavan i zamišljaju kako je to ponuda-narudžba-račun. Ali to je najjednostavniji dio nabave koji nabavljači mogu žmireći odraditi. Nabavljači tijekom godina rada stječu puno novih vještina i iskustava.
Organizacijske, komunikacijske i pregovaračke vještine su ključne. Mi osiguravamo i predviđamo potrebe poduzeća, mora biti dostavljeno na vrijeme, kvalitetno i po odgovarajućoj cijeni.
Radimo godišnje analize koje koristimo za pregovaranje i ugovaranje, tada s dobavljačima definiramo cijene, uvjete plaćanja, rokove isporuke i daljnju suradnju.
Suočavali smo se s krizama oko promjena cijena, nedostupnosti proizvoda ili problemima s dobavljačima, u takvim situacijama moramo znati upravljati potencijalnim rizicima, brzo reagirati i donosit odluke. Svakako pratimo troškove, cilj je najbolji omjer cijene i kvalitete.
Kako sam ja osoba koja uvijek traži kako olakšati posao, zahvalna sam na umjetnoj inteligenciji. Nedavno sam tražila novog potencijalnog dobavljača po Googleu i provodila minute i minute istražujući dok mi je ChatGPT ispisao pet potencijalnih dobavljača za nekoliko sekundi.
Zašto komplicirati ako može biti jednostavno, ali posao nabave izgleda jednostavno na prvi pogled, ali je zapravo puno složeniji nego što ljudi misle, ako se ne slažu neka provedu nekoliko mjeseci rada u odjelu nabave.
Dosta si aktivna na društvenim mrežama- posebno LinkedIn i TikTok- kakve su reakcije na tvoje postove i na temu nabave?
Zadnjih nekoliko mjeseci je mnogo reakcija na moje postove na LinkedInu. Većinom su pozitivne reakcije od kolega, poznanika, dobavljača, ali i nepoznatih ljudi koje ću možda nekom prilikom i upoznati. Moji postovi su šaroliki, od informativnih, edukativnih, šaljivih i svakodnevnih situacija. Nekima je određeni post odličan, nekima se ne svidi. Svi smo različiti i ne možemo se svima svidjeti.
Iznenadila me situacija ove godine u Opatiji kada sam ponudila grupi ljudi da ih fotografiram kod djevojke s galebom jer su mi rekli kako prate moje objave na LinkedInu. Tih dana se održavala konferencija o nabavi a ja sam se osjećala kao influencerica #nabavljačica.
Moja aktivnost na društvenim mrežama mi je omogućila sudjelovanje na konferencijama u ulozi predavača ili kao dio panel rasprave. Upoznala sam mnogo stručnjaka iz svijeta nabave i prodaje, s nekima sam redovno u kontaktu. Nitko nas neće pogurati osim sami sebe, i tako sam ja sebe pogurala izvan zone komfora i mogu reći kako sam zadovoljna sa svime do sad i ne žalim ni za jednim postom koji sam objavila. TikTok sam nedavno pokrenula i planiram postati još aktivnija. Iskreno, trenutno sam objave stavila sa strane jer ne stignem od obaveza, ali 2025. godinu planiram biti puno aktivnija.
Što bi poručila onima koji se žele baviti nabavom?
Nabava je za osobe koje ne vole ustaljenost, izuzetno je dinamična i kompleksna.
Možete nabavu zamisliti kao igricu s razinama i ako ste spremni krenuti od početka i truditi se prelaziti na višu razinu onda je nabava za vas. Igrica nema kraj, ni ja nisam dostigla sve razine i još uvijek učim. Ako već razmišljate o karijeri u nabavi, onda je ona sigurno za vas. Bitno je da krenete s ovom igricom, svaki nabavljač je drugačiji i igra na svoj način. Pronađite svoj način igranja.
Moj je izgradnja kvalitetnih odnosa s ljudima, zabavljanje tijekom igre, dijeljenje znanja i unapređivanje procesa. Imam u dokumentima započet ‘Vodič za početnike u nabavi’ možda mi baš ovaj intervju bude poticaj napisati ga do kraja.
Foto: Privatna arhiva
Ivana Škegro Filipović – Nabava je sve samo ne dosadna Ova nabavljačica radi na promociji posla nabave
Razgovarala: Ivana Radić
Ivana Škegro Filipović je nabavljačica u tvrtki Bjelin Spačva d.o.o. Kako je završila u nabavi i je li nabava baš tako jednostavan posao pročitajte u našem intervjuu s njom.
Molim te ukratko se predstavi našim čitateljima
Ivana je žena koji voli širiti pozitivu. Komunikativna sam i otvorena te mi nije problem započeti razgovor sa nepoznatim ljudima. Još uvijek se smatram mladom i neprestano težim novim znanjima i iskustvima. Diplomirala sam Marketing, ali sam igrom slučaja završila u nabavi koja je bila novi izazov za mene. Vodim se mišlju kako ne postoje prepreke i problemi, nego samo rješenja.
Kada mi kažu NE, za mene to znači nekoliko dodatnih koraka do DA. Već mi je nekoliko ljudi reklo kako sam kao mačka, gdje god me bace dočekala bih se na noge i složila bih se s time da sam snalažljiva. Ono što si zacrtam to planiram i ostvariti kad-tad, ali moram priznati kako sam ipak malo nestrpljiva. U zadnje vrijeme postajem sve više svjesnija sebe, svojih vrlina i mana i uočavam gdje trebam poraditi na sebi kako bih bila bolja. Trenutno planiram i radim na novom projektu koji ću početkom godine objaviti pa me pratite na LinkedInu https://www.linkedin.com/in/ivanaskegrofilipovic/
Kako to da si postala nabavljačica?
“Ivana ti ćeš u nabavi boriti se s dobavljačima, jer bi mi u prodaji sve kupce rastjerala.” I tada započinje moje putovanje u svijet nabave. Moram priznati kako sam prvih nekoliko mjeseci provela u strahu jer sam slala narudžbe za stavke za koje nisam znala kako izgledaju. Svaki dan mi je prolazio u guglanju semeringa, sigurnosnih podloški, alansera i slično.
Mislila sam si što ako pogriješim i „zeznem“ nešto od 5.000,00 kn (tada je plaća bila ispod 3.000,00 kn)? Vrijeme me naučilo kako se većina greški može ispraviti. Znala sam po skladištu hodati i čitati kartice i gledala bih kako neki artikl izgleda, pitala bi kolege za što služi neki dio. Tada sam upijala znanje i shvaćala kako proces nabave funkcionira. Slušala sam probleme kolega i zapisivala načine na koji bi nam olakšala posao. Zašto napraviti 3 koraka, ako je moguć samo 1? Počela sam ispitivati IT odjel mogu li poboljšati proces i olakšati nam administraciju, traženje po papirima i ubrzati sami rad nabave?
Srećom imala sam podršku od njih i nadređenih i kroz godinu dana smo povezali stavke koje smo tražili ručno po papirima, od zahtjeva do računa se sve prati, uveli smo praćenje rokova isporuka, poboljšali izgled i podatke na narudžbenicama.
Shvatila sam kako je moj početak bio težak i nisam nalazila na internetu iskustva rada u nabavi u Hrvatskoj. Samo sam nailazila na teorijski dio, ali nedostajalo mi je praktičnog dijela, one stvarne situacije što nabavljači prolaze. Odlučila sam početi pisati na LinkedInu o svome iskustvu rada u nabavi, pisala sam primjere, određene situacije koje nam se svima događaju u svijetu nabave.
Tada sam imala osjećaj kako je malo žena u nabavi, ili nismo vidljive i od tuda nastaje hastag #nabavljačica. Želim ohrabriti žene u nabavi, žene u “muškom” dijelu posla kako odrađujemo odličan posao i trebamo se zauzeti za sebe i promovirati se.
Meni je #nabavljačica donijela puno novih poznanstava, na konferencijama mi priđu i kažu kako me prate na LinkedInu, moji dobavljači kada me nazovu prokomentiraju neki post. Sada ako imam neki problem pitam druge nabavljače koji su možda bili u takvoj situaciji da mi pomognu sa savjetima.
S kojim preprekama se najčešće susrećeš?
Susrećem se s preprekama, neke zanemarim, s nekima se suočim, a s nekima se patim. Na početku kada sam razmišljala hoću li početi objavljivati na LinkedInu, vrtile su mi se misli hoće li to netko čitati? Što će okolina misliti? Jesu li moji savjeti vrijedni? Što ako napišem neku glupost? Što sam više razmišljala o tome smanjivala mi se želja za objavljivanjem. Ali kako nisam na internetu nailazila na iskustva u svijetu nabave, odlučila sam započeti pisati i ne obazirati se tko će i šta će misliti.
Danas se suočavam s time da nekad trebam promisliti prije nego što nešto objavim. Nabava me naučila ukazivati na određene probleme, znate imate uvijek onu prijateljicu koja će u kafiću prigovoriti na ruž na šalici od kave. Ja sam ta prijateljica kojoj nije problem iznijeti kritiku ili problem na lijep način. Možda zbog toga i nisam omiljena ali ako žmirimo na probleme nećemo ništa poboljšati.
Ako se suočim s nekom preprekom koju ne mogu brzo riješiti, zbog moje nestrpljivosti prvo nešto zabrljam i onda krenem razmišljati kako ju riješiti. Ali na greškama se najbolje uči, dok se ne opečem ne shvatim. Mene takve situacije čine živom i budem sretna kada naučim nešto novo i sagledam iz drugog kuta. Kako Gibonni pjeva: „Ovo mi je škola i drugi puta ću pametnije…„
Je li posao nabave baš tako jednostavan kako to ljudi misle?
Ljudi misle kako je posao nabave jednostavan i zamišljaju kako je to ponuda-narudžba-račun. Ali to je najjednostavniji dio nabave koji nabavljači mogu žmireći odraditi. Nabavljači tijekom godina rada stječu puno novih vještina i iskustava.
Organizacijske, komunikacijske i pregovaračke vještine su ključne. Mi osiguravamo i predviđamo potrebe poduzeća, mora biti dostavljeno na vrijeme, kvalitetno i po odgovarajućoj cijeni.
Radimo godišnje analize koje koristimo za pregovaranje i ugovaranje, tada s dobavljačima definiramo cijene, uvjete plaćanja, rokove isporuke i daljnju suradnju.
Suočavali smo se s krizama oko promjena cijena, nedostupnosti proizvoda ili problemima s dobavljačima, u takvim situacijama moramo znati upravljati potencijalnim rizicima, brzo reagirati i donosit odluke. Svakako pratimo troškove, cilj je najbolji omjer cijene i kvalitete.
Kako sam ja osoba koja uvijek traži kako olakšati posao, zahvalna sam na umjetnoj inteligenciji. Nedavno sam tražila novog potencijalnog dobavljača po Googleu i provodila minute i minute istražujući dok mi je ChatGPT ispisao pet potencijalnih dobavljača za nekoliko sekundi.
Zašto komplicirati ako može biti jednostavno, ali posao nabave izgleda jednostavno na prvi pogled, ali je zapravo puno složeniji nego što ljudi misle, ako se ne slažu neka provedu nekoliko mjeseci rada u odjelu nabave.
Dosta si aktivna na društvenim mrežama- posebno LinkedIn i TikTok- kakve su reakcije na tvoje postove i na temu nabave?
Zadnjih nekoliko mjeseci je mnogo reakcija na moje postove na LinkedInu. Većinom su pozitivne reakcije od kolega, poznanika, dobavljača, ali i nepoznatih ljudi koje ću možda nekom prilikom i upoznati. Moji postovi su šaroliki, od informativnih, edukativnih, šaljivih i svakodnevnih situacija. Nekima je određeni post odličan, nekima se ne svidi. Svi smo različiti i ne možemo se svima svidjeti.
Iznenadila me situacija ove godine u Opatiji kada sam ponudila grupi ljudi da ih fotografiram kod djevojke s galebom jer su mi rekli kako prate moje objave na LinkedInu. Tih dana se održavala konferencija o nabavi a ja sam se osjećala kao influencerica #nabavljačica.
Moja aktivnost na društvenim mrežama mi je omogućila sudjelovanje na konferencijama u ulozi predavača ili kao dio panel rasprave. Upoznala sam mnogo stručnjaka iz svijeta nabave i prodaje, s nekima sam redovno u kontaktu. Nitko nas neće pogurati osim sami sebe, i tako sam ja sebe pogurala izvan zone komfora i mogu reći kako sam zadovoljna sa svime do sad i ne žalim ni za jednim postom koji sam objavila. TikTok sam nedavno pokrenula i planiram postati još aktivnija. Iskreno, trenutno sam objave stavila sa strane jer ne stignem od obaveza, ali 2025. godinu planiram biti puno aktivnija.
Što bi poručila onima koji se žele baviti nabavom?
Nabava je za osobe koje ne vole ustaljenost, izuzetno je dinamična i kompleksna.
Možete nabavu zamisliti kao igricu s razinama i ako ste spremni krenuti od početka i truditi se prelaziti na višu razinu onda je nabava za vas. Igrica nema kraj, ni ja nisam dostigla sve razine i još uvijek učim. Ako već razmišljate o karijeri u nabavi, onda je ona sigurno za vas. Bitno je da krenete s ovom igricom, svaki nabavljač je drugačiji i igra na svoj način. Pronađite svoj način igranja.
Moj je izgradnja kvalitetnih odnosa s ljudima, zabavljanje tijekom igre, dijeljenje znanja i unapređivanje procesa. Imam u dokumentima započet ‘Vodič za početnike u nabavi’ možda mi baš ovaj intervju bude poticaj napisati ga do kraja.
Foto: Privatna arhiva