Katarina Dropulić: Bitno je s kakvom osobom radite PR savjeti za poduzetnice
Razgovarali smo s Katarinom Dropulić, PR i marketing stručnjakinjom o njenom poslu, planovima i najčešćim izazovima s kojima se susreću poduzetnici kada su u pitanju usluge odnosa s javnošću i marketinga.
Razgovarala;Ivana Radić
Katarina, možeš li nam opisati čime se baviš i zašto si baš izabrala ovaj posao?
Već dugi niz godina bavim se PR-om i marketingom. Radom u agencijama i tvrtkama (većim i manjim) imala sam priliku proći različite pozicije što mi je omogućilo rad na mnogim zanimljivim projektima unutar različitih branši. Sve to mi je dalo mogućnosti da steknem različita znanja i vještine, gledam na posao i poslovanje ”šire” te steknem mogućnost kvalitetne prilagodbe klijentu i/li situaciji.
Unazad par godina uz full time zaposlenje, bavim se kreiranjem komunikacijskih i marketinških strategija za klijente, vođenjem društvenih mreža, Linkedin brandingom, edukacijama, konzultantskim poslom.
Ovo potonje u zadnje vrijeme je dosta traženo jer se čim više ukazuje potreba za razvijanjem brenda kako osobe tako i tvrtke, a često takve situacije zahtijevaju stručno znanje i iskustvo posebno kada se radi o nastupima u medijima i na društvenim mrežama.
Izgradnja brenda danas je više no ikad goruća tema. Velika konkurencija zahtijeva veliki angažman.
Što nam možeš reći o svom backgroundu, kako bi sebe predstavila?
Službeno sam magistar politologije s 10-godišnjim iskustvom unutar PR-a i marketinga. Neslužbeno sam jako komunikativna i intutivna osoba koja zagovara transparentnu i jasnu komunikaciju (što nekim mojim bivšim poslodavcima i klijentima nije odgovaralo), volim čitati knjige iz područja osobnog razvoja i psihologije, vježbam, trudim se kuhati zdravo i raznoliko.
Moglo bi se reći da sam osoba koja je spletom okolnosti i odrastanja rano odrasla i osamostalila se, a to me je dodatno ojačalo i osnažilo te potaknulo da svaki dan iskoristim najbolje što mogu. Nisam fan hustle kulture. Ne pratim trendove i ne forsiram se biti nešto što u suštini nisam. Vjerujem da bi mi se puno više isplatilo no to nisam ja.
Mišljenja sam da posao odnosno ono čim se bavim mora raditi za mene, ne ja za njega. Trudim se živjeti u trenutku, ne projicirati stare navike na nova iskustva. Ne želim živjeti na autopilotu kako sam živjela dugo vremena i svaki dan se snagom uma i voljom tjeram (pro)živjeti sadašnji trenutak.
Što nam možeš reći o svojim klijentima?
Moji klijenti su iz različitih branši poput IT-a, turizma i ugostiteljstva, lifestyle (pretežno kozmetika i moda), ali svima je nešto zajedničko! Svjesni su da im je potrebna kvalitetna strategija koja će na efikasan način raditi na vidljivosti njihovog brenda i njih samih.
Nećemo se lagati, svi žele na kraju cijelog procesa ostvariti suradnje i dobiti klijente, a marketing i PR rade na onoj ”priči” koju imamo priliku negdje čuti/pročitati, priči koja stvara reakcije i priči koja zbližava ljude te s vremenom posljedično dovede do ostvarivanja kontakata.

Jedan od glavnih kriterija koje imam kada ulazim u suradnju ili imam zahtjev za novom je definitivno energija i onaj osjećaj kad ste s nekim u istoj prostoriji. Također, tu je kompatibilnost koju najviše uočim kada razgovaramo o samom brendu odnosno na koji način ga vidimo i u kojem smjeru.
Jednako kao u privatnim odnosima, ako vidim da s nekim ne klikam i ako idemo u totalno obrnutim smjerovima, ne ulazim u taj odnos. Po meni je to trošenje dragocjenog vremena i energije, a to je izuzetno bitno očuvati u ovom dinamičnom vremenu.
S kojim/kakvim klijentima najčešće radiš?
Svi moji klijenti najčešće su vlasnici manjih businessa ili obrta koji nemaju potrebu i/li želju za osnivanjem marketing tima unutar tvrtke, ali istovremeno su itekako svjesni važnosti marketinga. Tu nastupam ja s uvijek jasno osmišljenom i prilagođenom strategijom za svakog klijenta i branšu kojom se bavi.
Proces je takav da odradimo inicijalni sastanak gdje zapravo ispitujem koliko je klijent upoznat i svjestan svojih potreba i potreba svog poslovanja, koliko poznaje svoju publiku, a potom kroz kratki upitnik uočavam područja s više ili manje rada. Nakon toga uspostavljamo ključne korake te krećem s izradom strategije i analize tržišta, a nakon (najčešće) radim i operativni dio cijele priče.
Iznimke su klijenti koji me angažiraju po projektu ili nekoj kratkoročnoj potrebi, a kasnije sami provode cijelu priču ili me nanovo angažiraju kroz savjetodavne aktivnosti.
Kojim uslugama se baviš unutar PR-a i marketinga?
Iako sam prošla gotovo sve pozicije unutar marketinga i komunikacija, ono što najviše volim i poznajem je definitivno izrada marketinške i PR strategije, izrada sadržaja i vizuala za različite društvene mreže, copywriting i blogovi za potrebe web stranica klijenta, LinkedIn vođenje profila osoba i/li tvrtki te odnosi s medijima.
Ovisno o potrebama klijenta uz navedeno zaplovim svijetom e-mail marketinga i oglašavanja.

U ovom poslu se često otvori mnoštvo novih prilika i aktivnosti, a klijenti kada su zadovoljni jednim djelom, najčešće traže sudjelovanje i u nekim drugim aspektima poslovanja.
Tako sam nedavno za klijenta iz IT industrije radila na pitchevima, izradi promotivnih materijala i sl.
Još uvijek me svaka nova suradnja nauči nečem novom.
Što bi poručila ljudima i tvrtkama vezano uz PR?
U današnje vrijeme ne možemo pobjeći od interneta, društvenih mreža, googlanja.. Jednako kao što vi istražujete osobu ili proizvode/usluge koji su vam iz nekog razloga interesantni, na taj način i vaši potencijalni klijenti i suradnici mogu ili ne moraju doći do vas.
Razmislite što želite da oni vide kad vas pronađu na nekoj društvenoj mreži, u nekom članku ili gdjegod online. Vrijednosti koje promičete kroz digitalne kanale moraju biti sinkronizirane s vrijednostima koje imate, a publika koja ima iste ili slične, upravo zbog njih i ostvaruje prvi kontakt baš s vama u moru sličnih.
Nemoguće je da u 24 h imate sastanak i upoznavanje uživo baš sa svakim potencijalnim korisnikom i klijentom, zato morate voditi računa o vašem nastupu online.
Nije rješenje i da vas nema nigdje kako su neki moji klijenti u početku zagovarali. Zašto? Pa ako vas nema, a imate vrhunsku uslugu i proizvod koji može uštedjeti vrijeme, resurse, novac, štogod..
Ne brinite, naći će se mnoštvo onih koji jesu aktivni, vidljivi i rade na svom nastupu.
U redu je ne znati kako nastupiti i koju društvenu mrežu koristiti, ali jako je bitno da to osvijestite i da odaberete osobu s kojom ćete i pomoću koje ćete učiniti da vaš posao postane prepoznatljiv, a vi se istaknete kao stručnjak i osoba vrijedna suradnje.
Foto:Katarina Dropulić
Katarina Dropulić: Bitno je s kakvom osobom radite PR savjeti za poduzetnice
Razgovarali smo s Katarinom Dropulić, PR i marketing stručnjakinjom o njenom poslu, planovima i najčešćim izazovima s kojima se susreću poduzetnici kada su u pitanju usluge odnosa s javnošću i marketinga.
Razgovarala;Ivana Radić
Katarina, možeš li nam opisati čime se baviš i zašto si baš izabrala ovaj posao?
Već dugi niz godina bavim se PR-om i marketingom. Radom u agencijama i tvrtkama (većim i manjim) imala sam priliku proći različite pozicije što mi je omogućilo rad na mnogim zanimljivim projektima unutar različitih branši. Sve to mi je dalo mogućnosti da steknem različita znanja i vještine, gledam na posao i poslovanje ”šire” te steknem mogućnost kvalitetne prilagodbe klijentu i/li situaciji.
Unazad par godina uz full time zaposlenje, bavim se kreiranjem komunikacijskih i marketinških strategija za klijente, vođenjem društvenih mreža, Linkedin brandingom, edukacijama, konzultantskim poslom.
Ovo potonje u zadnje vrijeme je dosta traženo jer se čim više ukazuje potreba za razvijanjem brenda kako osobe tako i tvrtke, a često takve situacije zahtijevaju stručno znanje i iskustvo posebno kada se radi o nastupima u medijima i na društvenim mrežama.
Izgradnja brenda danas je više no ikad goruća tema. Velika konkurencija zahtijeva veliki angažman.
Što nam možeš reći o svom backgroundu, kako bi sebe predstavila?
Službeno sam magistar politologije s 10-godišnjim iskustvom unutar PR-a i marketinga. Neslužbeno sam jako komunikativna i intutivna osoba koja zagovara transparentnu i jasnu komunikaciju (što nekim mojim bivšim poslodavcima i klijentima nije odgovaralo), volim čitati knjige iz područja osobnog razvoja i psihologije, vježbam, trudim se kuhati zdravo i raznoliko.
Moglo bi se reći da sam osoba koja je spletom okolnosti i odrastanja rano odrasla i osamostalila se, a to me je dodatno ojačalo i osnažilo te potaknulo da svaki dan iskoristim najbolje što mogu. Nisam fan hustle kulture. Ne pratim trendove i ne forsiram se biti nešto što u suštini nisam. Vjerujem da bi mi se puno više isplatilo no to nisam ja.
Mišljenja sam da posao odnosno ono čim se bavim mora raditi za mene, ne ja za njega. Trudim se živjeti u trenutku, ne projicirati stare navike na nova iskustva. Ne želim živjeti na autopilotu kako sam živjela dugo vremena i svaki dan se snagom uma i voljom tjeram (pro)živjeti sadašnji trenutak.
Što nam možeš reći o svojim klijentima?
Moji klijenti su iz različitih branši poput IT-a, turizma i ugostiteljstva, lifestyle (pretežno kozmetika i moda), ali svima je nešto zajedničko! Svjesni su da im je potrebna kvalitetna strategija koja će na efikasan način raditi na vidljivosti njihovog brenda i njih samih.
Nećemo se lagati, svi žele na kraju cijelog procesa ostvariti suradnje i dobiti klijente, a marketing i PR rade na onoj ”priči” koju imamo priliku negdje čuti/pročitati, priči koja stvara reakcije i priči koja zbližava ljude te s vremenom posljedično dovede do ostvarivanja kontakata.

Jedan od glavnih kriterija koje imam kada ulazim u suradnju ili imam zahtjev za novom je definitivno energija i onaj osjećaj kad ste s nekim u istoj prostoriji. Također, tu je kompatibilnost koju najviše uočim kada razgovaramo o samom brendu odnosno na koji način ga vidimo i u kojem smjeru.
Jednako kao u privatnim odnosima, ako vidim da s nekim ne klikam i ako idemo u totalno obrnutim smjerovima, ne ulazim u taj odnos. Po meni je to trošenje dragocjenog vremena i energije, a to je izuzetno bitno očuvati u ovom dinamičnom vremenu.
S kojim/kakvim klijentima najčešće radiš?
Svi moji klijenti najčešće su vlasnici manjih businessa ili obrta koji nemaju potrebu i/li želju za osnivanjem marketing tima unutar tvrtke, ali istovremeno su itekako svjesni važnosti marketinga. Tu nastupam ja s uvijek jasno osmišljenom i prilagođenom strategijom za svakog klijenta i branšu kojom se bavi.
Proces je takav da odradimo inicijalni sastanak gdje zapravo ispitujem koliko je klijent upoznat i svjestan svojih potreba i potreba svog poslovanja, koliko poznaje svoju publiku, a potom kroz kratki upitnik uočavam područja s više ili manje rada. Nakon toga uspostavljamo ključne korake te krećem s izradom strategije i analize tržišta, a nakon (najčešće) radim i operativni dio cijele priče.
Iznimke su klijenti koji me angažiraju po projektu ili nekoj kratkoročnoj potrebi, a kasnije sami provode cijelu priču ili me nanovo angažiraju kroz savjetodavne aktivnosti.
Kojim uslugama se baviš unutar PR-a i marketinga?
Iako sam prošla gotovo sve pozicije unutar marketinga i komunikacija, ono što najviše volim i poznajem je definitivno izrada marketinške i PR strategije, izrada sadržaja i vizuala za različite društvene mreže, copywriting i blogovi za potrebe web stranica klijenta, LinkedIn vođenje profila osoba i/li tvrtki te odnosi s medijima.
Ovisno o potrebama klijenta uz navedeno zaplovim svijetom e-mail marketinga i oglašavanja.

U ovom poslu se često otvori mnoštvo novih prilika i aktivnosti, a klijenti kada su zadovoljni jednim djelom, najčešće traže sudjelovanje i u nekim drugim aspektima poslovanja.
Tako sam nedavno za klijenta iz IT industrije radila na pitchevima, izradi promotivnih materijala i sl.
Još uvijek me svaka nova suradnja nauči nečem novom.
Što bi poručila ljudima i tvrtkama vezano uz PR?
U današnje vrijeme ne možemo pobjeći od interneta, društvenih mreža, googlanja.. Jednako kao što vi istražujete osobu ili proizvode/usluge koji su vam iz nekog razloga interesantni, na taj način i vaši potencijalni klijenti i suradnici mogu ili ne moraju doći do vas.
Razmislite što želite da oni vide kad vas pronađu na nekoj društvenoj mreži, u nekom članku ili gdjegod online. Vrijednosti koje promičete kroz digitalne kanale moraju biti sinkronizirane s vrijednostima koje imate, a publika koja ima iste ili slične, upravo zbog njih i ostvaruje prvi kontakt baš s vama u moru sličnih.
Nemoguće je da u 24 h imate sastanak i upoznavanje uživo baš sa svakim potencijalnim korisnikom i klijentom, zato morate voditi računa o vašem nastupu online.
Nije rješenje i da vas nema nigdje kako su neki moji klijenti u početku zagovarali. Zašto? Pa ako vas nema, a imate vrhunsku uslugu i proizvod koji može uštedjeti vrijeme, resurse, novac, štogod..
Ne brinite, naći će se mnoštvo onih koji jesu aktivni, vidljivi i rade na svom nastupu.
U redu je ne znati kako nastupiti i koju društvenu mrežu koristiti, ali jako je bitno da to osvijestite i da odaberete osobu s kojom ćete i pomoću koje ćete učiniti da vaš posao postane prepoznatljiv, a vi se istaknete kao stručnjak i osoba vrijedna suradnje.
Foto:Katarina Dropulić

