Categories: Poduzetništvo

Što sve poduzetnici čine kako bi zadržali kvalitetnu radnu snagu
Aktualno - potraga za radnom snagom..

 

Piše: Slađana Mikašinović, ovlašteni računovođa, direktorica Rauss d.o.o.

Trenutno je situacija na tržištu radne snage takva da je potražnja za radnikom daleko veća nego ponuda i neovisno o kojoj branši se
radi, radne snage naprosto nema. Na naplatu je došao odlazak radne populacije u druge države „trbuhom za kruhom“.

Poduzetnicima je postalo nemoguće naći radnu snagu, sve je više objava na društvenim mrežama da se traže studenti za rad, sve se više traže usluge virtualnih asistenata kao djelomičnog rješenja popunjavanja radnih mjesta po firmama, zapošljavaju se ponovno
umirovljenici koji su pošteno zaslužili svoju mirovinu i trebali bi uživati u njoj, a ne vraćati se ponovno u radno okruženje.

Ljudski potencijal jedan je od glavnih motora poduzetništva. Svi smo svjesni toga da je izuzetno teško dizati dohotke u nedogled, doprinosi, porezi i prirezi na dohodak su više nego preveliko opterećenje za poduzetnika i sam trošak rada je vrlo visok.

Nadamo se da će država prepoznati trenutni problem i odreći se “dijela kolača” kojim se financiraju javne usluge, smanjiti malo
davanja na plaće kako bi se povećanjem neto plaća motiviralo ljude da ostanu u RH, jer bez radnika nema niti poduzetništva – ako i
imamo potencijala za proširiti biznis nemamo ljudskog kapitala kao glavni resurs kako bismo to ostvarili.

Pa u konačnici i državi bolje, jer gospodarstvo počiva na obrtaju novca, vratit će se u državni proračun.

Svake godine kako se približava vrijeme godišnjih odmora, postaje aktualna tema regresa koji se daju djelatnicima za godišnji odmor, ali se traže i sve ostale mogućnosti kojima možemo motivirati djelatnike da ostanu kod nas, da ne požele promijeniti radnu okolinu i da budu zadovoljni.

Stoga se traži načina kako motivirati radnika, a da način bude prihvatljiv i poduzetniku i da nešto znači samom radniku:

  • Daje se na korištenje osobni automobil firme i nakon radnog vremena u privatne svrhe, što se
    oporezuje isto kako dohodak, samo u ovom slučaju je dohodak u naravi, a ne u novcu, ali su
    doprinosi isti kao i da je primljen dohodak u novcu.
  • Plaćaju se naknade troškova dječjeg vrtića za dijete radnika, opet pod određenim uvjetima.
  • Plaćaju se troškovi smještaja radnika, ako je podstanar.
  • Daju se određena darovanja za zdravstvene usluge, naravno sve pod određenim uvjetima
    kako ne bi bio u pitanju primitak u naravi.

Vrlo je važno prepoznati razliku između neoporezivih primitaka koji se isplaćuju djelatnicima i primitak u naravi (npr. korištenje teretane ili bazena za djelatnike koje plaća firma) i treba biti vrlo oprezan i prepoznati kada je u pitanju neka neoporeziva naknada, a kada je ipak u pitanju primitak u naravi, odnosno primitak koji podliježe plaćanju doprinosa, poreza i prireza, jer ako se radi o primitku u naravi, trošak rada značajno raste što u krajnjoj mjeri može jako utjecati na učinkovitost i profitabilnost firme pa bi to bilo pametno znati i ukalkulirati u troškove kako nam rezultat poslovanja ne bi ispao manji od planiranog.

 

Foto:Pexels

Categories: Poduzetništvo

Što sve poduzetnici čine kako bi zadržali kvalitetnu radnu snagu
Aktualno - potraga za radnom snagom..

 

Piše: Slađana Mikašinović, ovlašteni računovođa, direktorica Rauss d.o.o.

Trenutno je situacija na tržištu radne snage takva da je potražnja za radnikom daleko veća nego ponuda i neovisno o kojoj branši se
radi, radne snage naprosto nema. Na naplatu je došao odlazak radne populacije u druge države „trbuhom za kruhom“.

Poduzetnicima je postalo nemoguće naći radnu snagu, sve je više objava na društvenim mrežama da se traže studenti za rad, sve se više traže usluge virtualnih asistenata kao djelomičnog rješenja popunjavanja radnih mjesta po firmama, zapošljavaju se ponovno
umirovljenici koji su pošteno zaslužili svoju mirovinu i trebali bi uživati u njoj, a ne vraćati se ponovno u radno okruženje.

Ljudski potencijal jedan je od glavnih motora poduzetništva. Svi smo svjesni toga da je izuzetno teško dizati dohotke u nedogled, doprinosi, porezi i prirezi na dohodak su više nego preveliko opterećenje za poduzetnika i sam trošak rada je vrlo visok.

Nadamo se da će država prepoznati trenutni problem i odreći se “dijela kolača” kojim se financiraju javne usluge, smanjiti malo
davanja na plaće kako bi se povećanjem neto plaća motiviralo ljude da ostanu u RH, jer bez radnika nema niti poduzetništva – ako i
imamo potencijala za proširiti biznis nemamo ljudskog kapitala kao glavni resurs kako bismo to ostvarili.

Pa u konačnici i državi bolje, jer gospodarstvo počiva na obrtaju novca, vratit će se u državni proračun.

Svake godine kako se približava vrijeme godišnjih odmora, postaje aktualna tema regresa koji se daju djelatnicima za godišnji odmor, ali se traže i sve ostale mogućnosti kojima možemo motivirati djelatnike da ostanu kod nas, da ne požele promijeniti radnu okolinu i da budu zadovoljni.

Stoga se traži načina kako motivirati radnika, a da način bude prihvatljiv i poduzetniku i da nešto znači samom radniku:

  • Daje se na korištenje osobni automobil firme i nakon radnog vremena u privatne svrhe, što se
    oporezuje isto kako dohodak, samo u ovom slučaju je dohodak u naravi, a ne u novcu, ali su
    doprinosi isti kao i da je primljen dohodak u novcu.
  • Plaćaju se naknade troškova dječjeg vrtića za dijete radnika, opet pod određenim uvjetima.
  • Plaćaju se troškovi smještaja radnika, ako je podstanar.
  • Daju se određena darovanja za zdravstvene usluge, naravno sve pod određenim uvjetima
    kako ne bi bio u pitanju primitak u naravi.

Vrlo je važno prepoznati razliku između neoporezivih primitaka koji se isplaćuju djelatnicima i primitak u naravi (npr. korištenje teretane ili bazena za djelatnike koje plaća firma) i treba biti vrlo oprezan i prepoznati kada je u pitanju neka neoporeziva naknada, a kada je ipak u pitanju primitak u naravi, odnosno primitak koji podliježe plaćanju doprinosa, poreza i prireza, jer ako se radi o primitku u naravi, trošak rada značajno raste što u krajnjoj mjeri može jako utjecati na učinkovitost i profitabilnost firme pa bi to bilo pametno znati i ukalkulirati u troškove kako nam rezultat poslovanja ne bi ispao manji od planiranog.

 

Foto:Pexels