Nataša Cikač
Categories: Poduzetništvo

Prvi sveobuhvatni hrvatski priručnik iz područja nabave

tekst: mr.sc Nataša Cikač, Konzultant za nabavu i lanac opskrbe/Procurement and SCM expert, Cronata d.o.o.

Kad sam završila ekonomski fakultet u Zagrebu i imala priliku zaposliti se u jednoj od najvećih prehrambenih kompanija u Hrvatskoj, očekivala sam da će to biti u prodaji ili marketingu. No ponuđeno mi je radno mjesto u nabavi. I unatoč sreći što sam dobila posao, bilo mi je 100 upitnika nad glavom: a zašto baš nabava? Tada skoro da i nisam znala što to znači. Na fakultetu smo jedan semestar slušali o nabavi i nije da me se baš dojmilo.

Došla sam u ured gdje je već sjedio gospodin u srednjim godinama, okružen hrpama papira, dva telefona koja su neprestano zvonila i stalnim ulascima kolega s pitanjima kad će nešto stići ili zašto nešto kasni? Ukratko-kaos! I ne, nije bilo vremena za onboarding, jednostavno sam bila bačena u vatru. Iako nije bilo jednostavno, ipak tu se rodila moja ljubav prema nabavi. U nekom trenutku profesionalnog razvoja vodila sam i prodajne timove, no ipak je nabava ostala moja prva ljubav.

Razvijala sam se uz praksu i u različitim granama industrije. Kad sam prije 10 godina odlučila osnovati svoju tvrtku, jedino logično bilo je da svoje znanje upakiram u proizvod koji bih ponudila tržištu. Uopće nije bilo jednostavno jer je tržište izuzetno teško prihvaćalo potrebu da su za nabavu potrebna neka specijalna znanja i kompetencije. Zatraži tri ponude, izaberi najjeftiniju, traži još dodatni popust i to je to, nema potrebe za nekim specijalnim vještinama. No osvještavanjem javnosti o temama iz područja nabave i pod utjecajem globalnih trendova, tržište je polako počelo prepoznavati važnost ove poslovne funkcije. Uz svoje ogromno iskustvo iz prakse, nužno je bilo da kontinuirano nadograđujem znanje i vještine. I tu sam došla do zaključka da jedino nova znanja mogu pronaći globalno kroz praćenje specijaliziranih portala, edukacija i stručnih skupova. Kroz ovih 10 godina poduzetništva uvijek je nekako tinjala ideja – ja ću napisati knjigu o nabavi.

U 12. mjesecu 2023. ugledala je svjetlo dana knjiga Operativna i strateška nabava: stvaranje profita kroz upravljanje procesima u nabavi. Radi se o prvom sveobuhvatnom hrvatskom priručniku iz područja nabave. Ovaj priručnik daje glavne smjernice za razvoj kompetencija profesionalaca u nabavi. Rezultat je s jedne strane dugogodišnjeg praktičnog iskustva u provedbi edukacija za nabavljače i konzultantskih projekata za kompanije, a s druge strane vlastitog profesionalnog iskustva u nabavi u korporacijama.

Cilj je ovog priručnika profesionalcima u nabavi ponuditi smjernice u razvoju njihovih kompetencija kako bi jednostavno i lako ostvarili zadane ciljeve u procesima nabave u realnom sektoru Priručnik je podijeljen u tri veća dijela koja pokrivaju tri glavna područja: operativnu nabavu, stratešku nabavu i održivost u nabavi. Svaki dio popraćen je brojnim praktičnim primjerima i alatima kako bi čitatelji što bolje razumjeli predstavljene teme.

A ako niste sigurni da li je ova knjiga za vas, evo preporuke: „Nabava možda nije sexy, ali ova knjiga je apsolutno zaslužila da ju se nazove Prvim hrvatskim sveobuhvatnim priručnikom nabave. Knjiga se bavi svim aspektima nabave s jako puno korisnih savjeta i primjera iz prakse, a zanimljiva će biti svima koji se bave nabavom, ali i svima onima koji žele „baciti oko“ na to što je sve nabava. Ako nekome želite posao nabave učiniti lakšim i pristupačnijim ili naprosto pokloniti dobru knjigu iz područja nabave, onda je to upravo ova knjiga.” – mr.Sc.Ivana Radić, direktorica Present communications d.o.o. i predsjednica Međunarodne mreže poslovnih žena.“

 

foto: Privatna arhiva
Nataša Cikač
Categories: Poduzetništvo

Prvi sveobuhvatni hrvatski priručnik iz područja nabave

tekst: mr.sc Nataša Cikač, Konzultant za nabavu i lanac opskrbe/Procurement and SCM expert, Cronata d.o.o.

Kad sam završila ekonomski fakultet u Zagrebu i imala priliku zaposliti se u jednoj od najvećih prehrambenih kompanija u Hrvatskoj, očekivala sam da će to biti u prodaji ili marketingu. No ponuđeno mi je radno mjesto u nabavi. I unatoč sreći što sam dobila posao, bilo mi je 100 upitnika nad glavom: a zašto baš nabava? Tada skoro da i nisam znala što to znači. Na fakultetu smo jedan semestar slušali o nabavi i nije da me se baš dojmilo.

Došla sam u ured gdje je već sjedio gospodin u srednjim godinama, okružen hrpama papira, dva telefona koja su neprestano zvonila i stalnim ulascima kolega s pitanjima kad će nešto stići ili zašto nešto kasni? Ukratko-kaos! I ne, nije bilo vremena za onboarding, jednostavno sam bila bačena u vatru. Iako nije bilo jednostavno, ipak tu se rodila moja ljubav prema nabavi. U nekom trenutku profesionalnog razvoja vodila sam i prodajne timove, no ipak je nabava ostala moja prva ljubav.

Razvijala sam se uz praksu i u različitim granama industrije. Kad sam prije 10 godina odlučila osnovati svoju tvrtku, jedino logično bilo je da svoje znanje upakiram u proizvod koji bih ponudila tržištu. Uopće nije bilo jednostavno jer je tržište izuzetno teško prihvaćalo potrebu da su za nabavu potrebna neka specijalna znanja i kompetencije. Zatraži tri ponude, izaberi najjeftiniju, traži još dodatni popust i to je to, nema potrebe za nekim specijalnim vještinama. No osvještavanjem javnosti o temama iz područja nabave i pod utjecajem globalnih trendova, tržište je polako počelo prepoznavati važnost ove poslovne funkcije. Uz svoje ogromno iskustvo iz prakse, nužno je bilo da kontinuirano nadograđujem znanje i vještine. I tu sam došla do zaključka da jedino nova znanja mogu pronaći globalno kroz praćenje specijaliziranih portala, edukacija i stručnih skupova. Kroz ovih 10 godina poduzetništva uvijek je nekako tinjala ideja – ja ću napisati knjigu o nabavi.

U 12. mjesecu 2023. ugledala je svjetlo dana knjiga Operativna i strateška nabava: stvaranje profita kroz upravljanje procesima u nabavi. Radi se o prvom sveobuhvatnom hrvatskom priručniku iz područja nabave. Ovaj priručnik daje glavne smjernice za razvoj kompetencija profesionalaca u nabavi. Rezultat je s jedne strane dugogodišnjeg praktičnog iskustva u provedbi edukacija za nabavljače i konzultantskih projekata za kompanije, a s druge strane vlastitog profesionalnog iskustva u nabavi u korporacijama.

Cilj je ovog priručnika profesionalcima u nabavi ponuditi smjernice u razvoju njihovih kompetencija kako bi jednostavno i lako ostvarili zadane ciljeve u procesima nabave u realnom sektoru Priručnik je podijeljen u tri veća dijela koja pokrivaju tri glavna područja: operativnu nabavu, stratešku nabavu i održivost u nabavi. Svaki dio popraćen je brojnim praktičnim primjerima i alatima kako bi čitatelji što bolje razumjeli predstavljene teme.

A ako niste sigurni da li je ova knjiga za vas, evo preporuke: „Nabava možda nije sexy, ali ova knjiga je apsolutno zaslužila da ju se nazove Prvim hrvatskim sveobuhvatnim priručnikom nabave. Knjiga se bavi svim aspektima nabave s jako puno korisnih savjeta i primjera iz prakse, a zanimljiva će biti svima koji se bave nabavom, ali i svima onima koji žele „baciti oko“ na to što je sve nabava. Ako nekome želite posao nabave učiniti lakšim i pristupačnijim ili naprosto pokloniti dobru knjigu iz područja nabave, onda je to upravo ova knjiga.” – mr.Sc.Ivana Radić, direktorica Present communications d.o.o. i predsjednica Međunarodne mreže poslovnih žena.“

 

foto: Privatna arhiva