Odlazak, ali ne i kraj
Kako i zašto održati poslovne veze s bivšim zaposlenicima i suradnicima

 

 

Autorica:Ivana Bunjevac Pandurić, ACIPD,mentorica za ljudske potencijale i internu komunikaciju

Rastanci s kvalitetnim zaposlenicima i dugogodišnjim suradnicima nisu laki. U osjećaju razočarenja, povrijeđenog ega ili brige za neometano obavljanje posla često ne postupamo kako bismo trebali.

Važno je osigurati da završetak bude profesionalan i prijateljski. Iskrena zahvala i priznavanje konkretnog doprinosa zaposlenika koji odlazi djeluju pozitivno na one koji ostaju, ali i postavljaju temelje za budući odnos.

Organizirajte kratak oproštaj, te se pobrinite da svi administrativni detalji budu pravovremeno riješeni – uključujući ugovorne obveze, plaćanja i druge formalnosti. Istaknite zajedničke uspjehe i ponudite podršku u daljnjem razvoju karijere.

Ostanite u vezi preko LinkedIna.

Ova je platforma odlična za praćenje profesionalnih napredovanja i ostavljanje povremenih komentara ili reakcija na njihove objave.
Pozovite bivše zaposlenike ili suradnike na događaje koje organizirate. Time ćete im omogućiti da ostanu povezani s vašom tvrtkom, a i proširiti svoju poslovnu mrežu. E-mailom im povremeno pošaljite interne publikacije ili resurse za koje smatrate da će im koristiti.

Zašto je dobro ostati u vezi s kvalitetnim bivšim zaposlenicima/suradnicima?

Mogućnost povratka: Bivši zaposlenici i suradnici često mogu postati ponovno dio vašeg tima. Povratnici dolaze s novim iskustvima i znanjima, ali već poznaju vašu organizacijsku kulturu, što im omogućuje brzu prilagodbu.

• Potencijalni klijenti ili poslovni partneri: Zaposlenici ili suradnici koji prelaze na nove pozicije mogu postati ključni donosioci odluka u drugim tvrtkama. Njihovo iskustvo rada s vama može biti presudno pri odabiru poslovnih partnera, te vas mogu preporučiti kao provjerenog i pouzdanog suradnika.

• Ambasadori vašeg brenda: Bivši zaposlenici i suradnici mogu postati vaš glas izvan tvrtke. Njihove pozitivne priče o iskustvu s vama mogu povećati vašu reputaciju na tržištu, privući nove talente ili stvoriti nove poslovne prilike.

• Širenje mreže kontakata: Bivši članovi vašeg tima često imaju nove kontakte i poznanstva koja mogu koristiti vašem poslovanju. Održavanje prijateljskih odnosa s njima može otvoriti vrata novim partnerstvima i projektima.


• Podrška za vaš tim: Povezivanje s bivšim zaposlenicima i suradnicima može pomoći vašem timu da proširi svoja znanja ili dobije podršku u trenutku kada vam je to potrebno. Njihov uvid izvan tvrtke može biti dragocjen za donošenje strateških odluka.

• Jačanje ugleda poslodavca: Tvrtke koje održavaju dobre odnose s bivšim zaposlenicima često imaju bolji imidž na tržištu rada. Ljudi žele raditi u organizacijama koje cijene svoje ljude i nakon odlaska, a to može pozitivno utjecati na privlačenje novih talenata.

• Povećana poslovna fleksibilnost: U vremenima kada su često potrebni privremeni ili konzultantski angažmani, bivši suradnici i zaposlenici mogu pružiti brza rješenja. S obzirom na to da već poznaju vašu tvrtku, mogu se uključiti u projekte bez potrebe za dugim onboarding procesima.

• Osobno zadovoljstvo: Održavanje odnosa s bivšim zaposlenicima i suradnicima nije samo poslovna strategija, već i izvor osobnog zadovoljstva. Postoji posebna ispunjenost u tome da gledate kako netko s kim ste surađivali napreduje, raste i ostvaruje uspjehe. To budi pozitivne osjećaje i može biti izvor inspiracije za buduće profesionalne i osobne izazove.

Pokušajte izdvojiti malo svoga vremena za održavanje veza s kvalitetnim bivšim zaposlenicima ili suradnicima jer ponekad nisu najbolji oni koji nikada ne odu, već oni koji se vrate – još bolji i motiviraniji.

Foto:Pexels.com

 

Odlazak, ali ne i kraj
Kako i zašto održati poslovne veze s bivšim zaposlenicima i suradnicima

 

 

Autorica:Ivana Bunjevac Pandurić, ACIPD,mentorica za ljudske potencijale i internu komunikaciju

Rastanci s kvalitetnim zaposlenicima i dugogodišnjim suradnicima nisu laki. U osjećaju razočarenja, povrijeđenog ega ili brige za neometano obavljanje posla često ne postupamo kako bismo trebali.

Važno je osigurati da završetak bude profesionalan i prijateljski. Iskrena zahvala i priznavanje konkretnog doprinosa zaposlenika koji odlazi djeluju pozitivno na one koji ostaju, ali i postavljaju temelje za budući odnos.

Organizirajte kratak oproštaj, te se pobrinite da svi administrativni detalji budu pravovremeno riješeni – uključujući ugovorne obveze, plaćanja i druge formalnosti. Istaknite zajedničke uspjehe i ponudite podršku u daljnjem razvoju karijere.

Ostanite u vezi preko LinkedIna.

Ova je platforma odlična za praćenje profesionalnih napredovanja i ostavljanje povremenih komentara ili reakcija na njihove objave.
Pozovite bivše zaposlenike ili suradnike na događaje koje organizirate. Time ćete im omogućiti da ostanu povezani s vašom tvrtkom, a i proširiti svoju poslovnu mrežu. E-mailom im povremeno pošaljite interne publikacije ili resurse za koje smatrate da će im koristiti.

Zašto je dobro ostati u vezi s kvalitetnim bivšim zaposlenicima/suradnicima?

Mogućnost povratka: Bivši zaposlenici i suradnici često mogu postati ponovno dio vašeg tima. Povratnici dolaze s novim iskustvima i znanjima, ali već poznaju vašu organizacijsku kulturu, što im omogućuje brzu prilagodbu.

• Potencijalni klijenti ili poslovni partneri: Zaposlenici ili suradnici koji prelaze na nove pozicije mogu postati ključni donosioci odluka u drugim tvrtkama. Njihovo iskustvo rada s vama može biti presudno pri odabiru poslovnih partnera, te vas mogu preporučiti kao provjerenog i pouzdanog suradnika.

• Ambasadori vašeg brenda: Bivši zaposlenici i suradnici mogu postati vaš glas izvan tvrtke. Njihove pozitivne priče o iskustvu s vama mogu povećati vašu reputaciju na tržištu, privući nove talente ili stvoriti nove poslovne prilike.

• Širenje mreže kontakata: Bivši članovi vašeg tima često imaju nove kontakte i poznanstva koja mogu koristiti vašem poslovanju. Održavanje prijateljskih odnosa s njima može otvoriti vrata novim partnerstvima i projektima.


• Podrška za vaš tim: Povezivanje s bivšim zaposlenicima i suradnicima može pomoći vašem timu da proširi svoja znanja ili dobije podršku u trenutku kada vam je to potrebno. Njihov uvid izvan tvrtke može biti dragocjen za donošenje strateških odluka.

• Jačanje ugleda poslodavca: Tvrtke koje održavaju dobre odnose s bivšim zaposlenicima često imaju bolji imidž na tržištu rada. Ljudi žele raditi u organizacijama koje cijene svoje ljude i nakon odlaska, a to može pozitivno utjecati na privlačenje novih talenata.

• Povećana poslovna fleksibilnost: U vremenima kada su često potrebni privremeni ili konzultantski angažmani, bivši suradnici i zaposlenici mogu pružiti brza rješenja. S obzirom na to da već poznaju vašu tvrtku, mogu se uključiti u projekte bez potrebe za dugim onboarding procesima.

• Osobno zadovoljstvo: Održavanje odnosa s bivšim zaposlenicima i suradnicima nije samo poslovna strategija, već i izvor osobnog zadovoljstva. Postoji posebna ispunjenost u tome da gledate kako netko s kim ste surađivali napreduje, raste i ostvaruje uspjehe. To budi pozitivne osjećaje i može biti izvor inspiracije za buduće profesionalne i osobne izazove.

Pokušajte izdvojiti malo svoga vremena za održavanje veza s kvalitetnim bivšim zaposlenicima ili suradnicima jer ponekad nisu najbolji oni koji nikada ne odu, već oni koji se vrate – još bolji i motiviraniji.

Foto:Pexels.com