Categories: Hot, Poslovni razvoj

Trebam li PR & marketing stručnjaka ili operativca?
MOŽDA OBOJE

Piše:Katarina Dropulić

Možda vas je već na samom početku zbunilo ovakvo pitanje i odustali ste od daljnjeg čitanja ili ste se baš uhvatili za njega i pitate se gdje su razlike, a gdje sličnosti i zar to nije sve ista stvar?

Kad angažiraš PR & marketinškog stručnjaka očekuješ da razumije tvoj posao, ali i da zna nešto što ti ne znaš, zar ne? Jer da znaš, već bi radio/la.

Uloga vanjskog suradnika nije samo potvrditi tvoje ideje – potrebno je da promotri tvoj business iz kuta koji tebi možda nije dostupan, vidljiv i sl. Zašto? Jer si previše usmjeren na operativu. Previše si u svom poslu i previše si ”unutra”. Koliko god da dobro poznaješ svoj posao i svoje klijente dugo si u njemu i moguće da ti promiču neke svakodnevne stvari koje bi se s vremenom mogle pretvoriti u kvalitetne komunikacije, sastanke, a posljedično i ostvarenje suradnje.

Kao vlasnik, svakodnevno se baviš raznim aspektima poslovanja – od proizvoda i usluga do klijenata i internih procesa. Upravo zbog te uključenosti može ti promaknuti kako tvoji kupci zaista percipiraju tvoj brend i koje prodajne prilike ne koristiš, kako i na koji način puniš ”prazan prostor” unutar tvrtke, što tvoji zaposlenici možda žele i trebaju, a ti toga nisi svjestan..

Želiš li osobu koja ti postavlja prava pitanja, koja postavlja izazove i miče te iz zone komfora i zone poznatoga ili želiš osobu koja na svaku tvoju kima glavom, slaže se s tobom baš u svemu i odrađuje samo ono što joj isključivo dopuštaš da uradi?

Što kvalitetna suradnja i spremnost na istu može donijeti?

  • Objektivan pogled na to kako tržište zaista doživljava tvoje poslovanje.
  • Uvid u odluke tvojih kupaca i razloge zašto možda ne odabiru tebe unatoč kvaliteti tvoje ponude.
  • Analizu slabih točaka u prodajnom procesu i prijedloge kada i kako pojačati komunikaciju.
  • Identifikaciju skrivenih prilika koje možeš iskoristiti za rast.
  • Kreativne prijedloge koji se temelje na iskustvu rada s različitim industrijama.

Kako odabrati osobu za suradnju i zašto NE tražiti osobu za suradnju?

  • Uistinu identificirati svoje potrebe i prilike, nedostatke i mogućnosti. Jednako kao kada radiš SWOT analizu za neke druge potrebe, tako ju možeš implementirati kada ti je potreban PR & marketing.
  • Stručna osoba ti postavlja pitanja koje te tjeraju da dobro razmisliš o dosadašnjim metodama, ona koja te tjeraju na razmišljanje, ali i pomalo ljute! Jer, kako to da o tome nisam prije mislio, jer ”ne zna ona što meni treba”, ne bavi se ovim…
  • Nismo ovo do sada radili, nije to meni baš nešto, ne zvuči mi ok… Sve te izjave i još mnogo njih često koristimo kada idemo na nepoznat teren, negdje gdje nismo do sada bili, čak i negdje gdje nužno mi kao osobe (ne kao tvrtka) nismo MATCH. To ne znači da je osoba s druge strane nešto krivo rekla, predložila ili napravila. To samo znači da vam je itekako potrebna ta osoba. Ako hoćete, ”svježa krv” da vas prodrma i odvede tamo gdje niste mislili da ćete doći… Ili da uopće trebate.
  • Dobivat ćeš podršku i savjete ne samo prilikom izrade strategije nego i nakon. Ali, samo ako dopustiš osobi da zaista radi posao u kojem ima iskustva i da radi ono što najbolje zna.

Ako nisi spreman/na na to da u sebi i oko sebe uočiš nedostatke i potrebe, ako nisi spreman na konstruktivan feedback ili kritiku, ako te frca kada ti netko vanjski priča o tvojoj firmi na drukčiji način od onoga na kojeg si navikao, ako imaš potrebu nadgledati i procjenjivati svaki aspekt rada te osobe od komunikacijskog stila do svake riječi i rečenice i najvažnije- ako nisi spreman na suradnju u pravom smislu te riječi- onda ti nitko nije potreban. Omogućite osobi sve potrebne resurse, kontakte, materijale, ali ponajviše joj omogućite sebe- full otvorenih karata i neselektivno nego kako treba.

Ali kao što ni razgovor za posao, veza ili neki privatan odnos ne funkcioniraju ako nema dvosmjerne komunikacije, implementacije svih potrebnih dobrih resursa s obje strane i spremnosti rada na nedostacima, tako niti jedna suradnja neće biti dobra ako nema ovih sastojaka. ;)

Foto:Pexels.com

Categories: Hot, Poslovni razvoj

Trebam li PR & marketing stručnjaka ili operativca?
MOŽDA OBOJE

Piše:Katarina Dropulić

Možda vas je već na samom početku zbunilo ovakvo pitanje i odustali ste od daljnjeg čitanja ili ste se baš uhvatili za njega i pitate se gdje su razlike, a gdje sličnosti i zar to nije sve ista stvar?

Kad angažiraš PR & marketinškog stručnjaka očekuješ da razumije tvoj posao, ali i da zna nešto što ti ne znaš, zar ne? Jer da znaš, već bi radio/la.

Uloga vanjskog suradnika nije samo potvrditi tvoje ideje – potrebno je da promotri tvoj business iz kuta koji tebi možda nije dostupan, vidljiv i sl. Zašto? Jer si previše usmjeren na operativu. Previše si u svom poslu i previše si ”unutra”. Koliko god da dobro poznaješ svoj posao i svoje klijente dugo si u njemu i moguće da ti promiču neke svakodnevne stvari koje bi se s vremenom mogle pretvoriti u kvalitetne komunikacije, sastanke, a posljedično i ostvarenje suradnje.

Kao vlasnik, svakodnevno se baviš raznim aspektima poslovanja – od proizvoda i usluga do klijenata i internih procesa. Upravo zbog te uključenosti može ti promaknuti kako tvoji kupci zaista percipiraju tvoj brend i koje prodajne prilike ne koristiš, kako i na koji način puniš ”prazan prostor” unutar tvrtke, što tvoji zaposlenici možda žele i trebaju, a ti toga nisi svjestan..

Želiš li osobu koja ti postavlja prava pitanja, koja postavlja izazove i miče te iz zone komfora i zone poznatoga ili želiš osobu koja na svaku tvoju kima glavom, slaže se s tobom baš u svemu i odrađuje samo ono što joj isključivo dopuštaš da uradi?

Što kvalitetna suradnja i spremnost na istu može donijeti?

  • Objektivan pogled na to kako tržište zaista doživljava tvoje poslovanje.
  • Uvid u odluke tvojih kupaca i razloge zašto možda ne odabiru tebe unatoč kvaliteti tvoje ponude.
  • Analizu slabih točaka u prodajnom procesu i prijedloge kada i kako pojačati komunikaciju.
  • Identifikaciju skrivenih prilika koje možeš iskoristiti za rast.
  • Kreativne prijedloge koji se temelje na iskustvu rada s različitim industrijama.

Kako odabrati osobu za suradnju i zašto NE tražiti osobu za suradnju?

  • Uistinu identificirati svoje potrebe i prilike, nedostatke i mogućnosti. Jednako kao kada radiš SWOT analizu za neke druge potrebe, tako ju možeš implementirati kada ti je potreban PR & marketing.
  • Stručna osoba ti postavlja pitanja koje te tjeraju da dobro razmisliš o dosadašnjim metodama, ona koja te tjeraju na razmišljanje, ali i pomalo ljute! Jer, kako to da o tome nisam prije mislio, jer ”ne zna ona što meni treba”, ne bavi se ovim…
  • Nismo ovo do sada radili, nije to meni baš nešto, ne zvuči mi ok… Sve te izjave i još mnogo njih često koristimo kada idemo na nepoznat teren, negdje gdje nismo do sada bili, čak i negdje gdje nužno mi kao osobe (ne kao tvrtka) nismo MATCH. To ne znači da je osoba s druge strane nešto krivo rekla, predložila ili napravila. To samo znači da vam je itekako potrebna ta osoba. Ako hoćete, ”svježa krv” da vas prodrma i odvede tamo gdje niste mislili da ćete doći… Ili da uopće trebate.
  • Dobivat ćeš podršku i savjete ne samo prilikom izrade strategije nego i nakon. Ali, samo ako dopustiš osobi da zaista radi posao u kojem ima iskustva i da radi ono što najbolje zna.

Ako nisi spreman/na na to da u sebi i oko sebe uočiš nedostatke i potrebe, ako nisi spreman na konstruktivan feedback ili kritiku, ako te frca kada ti netko vanjski priča o tvojoj firmi na drukčiji način od onoga na kojeg si navikao, ako imaš potrebu nadgledati i procjenjivati svaki aspekt rada te osobe od komunikacijskog stila do svake riječi i rečenice i najvažnije- ako nisi spreman na suradnju u pravom smislu te riječi- onda ti nitko nije potreban. Omogućite osobi sve potrebne resurse, kontakte, materijale, ali ponajviše joj omogućite sebe- full otvorenih karata i neselektivno nego kako treba.

Ali kao što ni razgovor za posao, veza ili neki privatan odnos ne funkcioniraju ako nema dvosmjerne komunikacije, implementacije svih potrebnih dobrih resursa s obje strane i spremnosti rada na nedostacima, tako niti jedna suradnja neće biti dobra ako nema ovih sastojaka. ;)

Foto:Pexels.com