Osnažite tihe članove tima i klijente Jednostavni načini za osnaživanje
Piše:Ivana Bunjevac Pandurić, Associate CIPD, mag.polit.
U svakom timu, mreži suradnika ili bazi klijenata postoji dio ljudi koji ne traže pažnju, ne upadaju u oči i izbjegavaju eksponiranje. Iako su tihi, oni su često vrlo pouzdani i angažirani. Njihova vrijednost može ostati neprepoznata, a komunikacija s njima otežana, ako im ne pružite odgovarajući prostor i način za izražavanje.
Kao tihi zaposlenik, i sama sam trošila puno vremena i energije na pripremu za sastanke i usmena izlaganja, a moj bi trud ponekad ostao nevidljiv jer nisam imala hrabrosti izložiti što sam napravila. Iz vlastitog iskustva stoga znam koliko je važno stvarati poticajno okruženje za tihe ili introvertirane zaposlenike i suradnike.
U nastavku donosim nekoliko praktičnih savjeta za osnaživanje tihih zaposlenika i klijenata, te kako s njima ostvariti učinkovitu i kvalitetnu komunikaciju.
Kako osnažiti tihe zaposlenike?
- Potaknite pisanu komunikaciju nakon sastanka
Dajte prostora tihim zaposlenicima da svoje prijedloge i ideje izraze pisanim putem jer se dokazano na taj način bolje izražavaju. Ovo smanjuje stres spontanog izlaganja i omogućuje im da doprinesu na način koji im odgovara. - Osigurajte vrijeme za fokusiran rad
Organizirajte „blokove tišine“ u radu ili na drugi način minimalizirajte ometanja tijekom posla. Ovo će vjerojatno cijeniti svi, ali posebno introvertirani zaposlenici, koji rade najbolje kada imaju neprekinut fokus.Studija Sveučilišta Cornell pokazala je da su zaposlenici 23% produktivniji u tihim okruženjima, a introvertirani radnici pokazali su najveći porast učinkovitosti kada su bili udaljeni od otvorenih ureda (Bernstein & Turban, 2018). - Dajte im prilike za vođenje
Tihi zaposlenici često su vrlo analitični i usmjereni na detalje, pažljivije slušaju i češće pružaju podršku kolegama. Povjerite im vođenje manjih projekata koji zahtijevaju čitanje, istraživanje, planiranje i komunikaciju s malim brojem ljudi. - Prepoznajte njihov doprinos
Tiši zaposlenici vjerojatno neće sami isticati svoje uspjehe, ali im je itekako važno osjetiti da su cijenjeni. Dovoljna je privatna pohvala, koja treba biti iskrena, pravovremena i dobro argumentirana.
- Nemojte ih prisiljavati na društvenu interakciju. Nije svima ugodno ići na timske ručkove ili neformalna druženja, čak i kada su oni dio posla i organizirani unutar radnog vremena. Ponudite im druge aktivnosti za jačanje pripadnosti i timskog duha, npr. povezivanje s nekoliko kolega koji imaju iste interese ili hobije.
Kako aktivirati tihe klijente?
- Postavljajte specifična pitanja
Umjesto općenitih pitanja poput “Što mislite?”, koristite konkretne upite poput: “Je li ovaj prijedlog blizak vašim potrebama, ili da krenemo u onom drugom smjeru?”. Tako potičete klijenta na odgovor i olakšavate komunikaciju.
Prema istraživanju tvrtke Gallup iz 2020., specifična pitanja povećavaju angažman klijenata za 21%, što dovodi do kvalitetnije komunikacije i boljih rezultata suradnje. - Prilagodite tempo komunikacije
Tiši klijenti često trebaju više vremena za donošenje odluka. Pošaljite im ponude unaprijed i jasno definirajte rokove kako bi mogli promisliti u svom ritmu. - Pružite više pisanih opcija Pisani prijedlozi, e-mailovi i upitnici omogućuju klijentima da analiziraju informacije prije nego što odgovore, što može rezultirati kvalitetnijim povratnim informacijama.
- Gradite povjerenje postepeno Tihi klijenti cijene konzistentnu i diskretnu komunikaciju. Redovito praćenje i jasno izražavanje očekivanja ključ su za njihovo dugoročno povjerenje.
„Tihi ljudi imaju najglasnije umove,“ rekao je (navodno) Stephan Hawking, a ja se (provjereno) slažem s time.
Tišina nije slabost, a danas je posebno dobrodošla, u svijetu ovolike buke. Tihi zaposlenici i klijenti mogu donijeti nevjerojatnu vrijednost ako prepoznate i podržite njihove specifične načine komunikacije i rada. Prilagodite svoj pristup, ponudite im prostor za izražavanje i osigurajte im podršku. Rezultati tih akcija bit će, sasvim sigurno, vrlo glasni.
Foto:Pexels.com
Osnažite tihe članove tima i klijente Jednostavni načini za osnaživanje
Piše:Ivana Bunjevac Pandurić, Associate CIPD, mag.polit.
U svakom timu, mreži suradnika ili bazi klijenata postoji dio ljudi koji ne traže pažnju, ne upadaju u oči i izbjegavaju eksponiranje. Iako su tihi, oni su često vrlo pouzdani i angažirani. Njihova vrijednost može ostati neprepoznata, a komunikacija s njima otežana, ako im ne pružite odgovarajući prostor i način za izražavanje.
Kao tihi zaposlenik, i sama sam trošila puno vremena i energije na pripremu za sastanke i usmena izlaganja, a moj bi trud ponekad ostao nevidljiv jer nisam imala hrabrosti izložiti što sam napravila. Iz vlastitog iskustva stoga znam koliko je važno stvarati poticajno okruženje za tihe ili introvertirane zaposlenike i suradnike.
U nastavku donosim nekoliko praktičnih savjeta za osnaživanje tihih zaposlenika i klijenata, te kako s njima ostvariti učinkovitu i kvalitetnu komunikaciju.
Kako osnažiti tihe zaposlenike?
- Potaknite pisanu komunikaciju nakon sastanka
Dajte prostora tihim zaposlenicima da svoje prijedloge i ideje izraze pisanim putem jer se dokazano na taj način bolje izražavaju. Ovo smanjuje stres spontanog izlaganja i omogućuje im da doprinesu na način koji im odgovara. - Osigurajte vrijeme za fokusiran rad
Organizirajte „blokove tišine“ u radu ili na drugi način minimalizirajte ometanja tijekom posla. Ovo će vjerojatno cijeniti svi, ali posebno introvertirani zaposlenici, koji rade najbolje kada imaju neprekinut fokus.Studija Sveučilišta Cornell pokazala je da su zaposlenici 23% produktivniji u tihim okruženjima, a introvertirani radnici pokazali su najveći porast učinkovitosti kada su bili udaljeni od otvorenih ureda (Bernstein & Turban, 2018). - Dajte im prilike za vođenje
Tihi zaposlenici često su vrlo analitični i usmjereni na detalje, pažljivije slušaju i češće pružaju podršku kolegama. Povjerite im vođenje manjih projekata koji zahtijevaju čitanje, istraživanje, planiranje i komunikaciju s malim brojem ljudi. - Prepoznajte njihov doprinos
Tiši zaposlenici vjerojatno neće sami isticati svoje uspjehe, ali im je itekako važno osjetiti da su cijenjeni. Dovoljna je privatna pohvala, koja treba biti iskrena, pravovremena i dobro argumentirana.
- Nemojte ih prisiljavati na društvenu interakciju. Nije svima ugodno ići na timske ručkove ili neformalna druženja, čak i kada su oni dio posla i organizirani unutar radnog vremena. Ponudite im druge aktivnosti za jačanje pripadnosti i timskog duha, npr. povezivanje s nekoliko kolega koji imaju iste interese ili hobije.
Kako aktivirati tihe klijente?
- Postavljajte specifična pitanja
Umjesto općenitih pitanja poput “Što mislite?”, koristite konkretne upite poput: “Je li ovaj prijedlog blizak vašim potrebama, ili da krenemo u onom drugom smjeru?”. Tako potičete klijenta na odgovor i olakšavate komunikaciju.
Prema istraživanju tvrtke Gallup iz 2020., specifična pitanja povećavaju angažman klijenata za 21%, što dovodi do kvalitetnije komunikacije i boljih rezultata suradnje. - Prilagodite tempo komunikacije
Tiši klijenti često trebaju više vremena za donošenje odluka. Pošaljite im ponude unaprijed i jasno definirajte rokove kako bi mogli promisliti u svom ritmu. - Pružite više pisanih opcija Pisani prijedlozi, e-mailovi i upitnici omogućuju klijentima da analiziraju informacije prije nego što odgovore, što može rezultirati kvalitetnijim povratnim informacijama.
- Gradite povjerenje postepeno Tihi klijenti cijene konzistentnu i diskretnu komunikaciju. Redovito praćenje i jasno izražavanje očekivanja ključ su za njihovo dugoročno povjerenje.
„Tihi ljudi imaju najglasnije umove,“ rekao je (navodno) Stephan Hawking, a ja se (provjereno) slažem s time.
Tišina nije slabost, a danas je posebno dobrodošla, u svijetu ovolike buke. Tihi zaposlenici i klijenti mogu donijeti nevjerojatnu vrijednost ako prepoznate i podržite njihove specifične načine komunikacije i rada. Prilagodite svoj pristup, ponudite im prostor za izražavanje i osigurajte im podršku. Rezultati tih akcija bit će, sasvim sigurno, vrlo glasni.
Foto:Pexels.com