Categories: Osobni razvoj

Odmori se, fokusiraj se i …kreni!

Tekst: Ivana Radić, PResent Communicatons

Kako funkcionirati u vremenima neizvjesnosti, na što obratiti pažnju i kako se ne prepustiti crnim mislima?

Mnoge žene se često nađu na udaru vala otpuštanja iako to većina njih nije zaslužila. Česta pojava na radnom mjestu je da žene preuzimaju puno obaveza iz straha da neće djelovati kako se od njih očekuje i odjednom postaju odgovorne i za svoj i za tuđi posao. Jako je teško, nakon što preuzmete razne poslove, odjednom prestati raditi to što ste radile. Kada jednom postanete odgovorne za nešto, onda ste odgovorne zauvijek.

Vrlo često se zna dogoditi da su te obaveze prevelike pa se posao ne može dovršiti u razumnim rokovima, postajemo manje od onoga što očekujemo – nismo savršene i to nas onda počinje jako zamarati. Naši šefovi i ljudi s kojima radite će primijetiti da kasnite, da niste dostavile ili odradile neki posao kako to inače radite, a sve zato što ste si „natovarile“ i svoj i tuđi posao. Potpuno nenamjerno žene postanu odgovorne za razne zadaće koje ih odvlače od pravih zadataka. Kad vide da nešto ne funkcionira, one se same pobrinu za to da počne funkcionirati. I otuda sve krene, odjednom brinemo o poklonima za rođendane, godišnjice, zubara, cvjećara itd. Žene svima olakšavaju život, osim sebi.

 

 

Kako se izmaknuti iz ovog začaranog kruga i početi fokusirati na stvari koje su nam zaista važne:

  1. Napravite listu. Napravite popis svih stvari koje radite od onih stvari koje su važne do svih trivijalnih stvari koje radite i za koje ste preuzele obavezu.
  2. Evaluirajte listu. Prođite kroz svoju listu (koja može biti jako dugačka) i isključite/prekrižite sve one stvari i događaje koji vam nisu važni.
  3. Pronađite sve ono što možete delegirati. Ne morate vi biti jedina osoba koja razmišlja tko će prošetati psa ujutro ili ispeći kolače. Uostalom, ako i kupite kolače, hoće li vaš svijet propasti zbog toga?
  4. Objavite. Kada utvrdite svoje prioritete obavijestite sve one kojih se to tiče: djecu, supruga, kolege, prijatelje. Ako se osjećate krivima podsjetite se da ste donijele svjesnu odluku kako biste postigle ciljeve koje ste si zacrtale i da su ovi kompromisi nužni.

Kako se riješiti krivnje?

Jedna od tehnika je pozitivan razgovor sa samom sobom. Podsjetite se svojih primarnih dužnosti. Nemojte se fokusirati na trenutan problem, pokušajte sagledati širu sliku ili jednostavno prespavajte, sljedeći dan ćete imati novu perspektivu. Ponekad stvari treba ostaviti da se „ohlade“. Nakrcavanje dužnosti koje nisu vaš primarni posao dovesti će vas samo do toga da ste umorne i da ne radite na svojim ciljevima. Vrlo često će vam reći da radite puno, a da se ništa ne vidi ili da ne radite ništa važno. Ako nemate ciljeva, postavite ih, posebno sada kada je situacija na tržištu loša. Fokusirajte se na ono što trebate raditi kako biste postigle ono što želite! Ukoliko vam treba netko tko će vam pomoći oko trenutne situacije i pronalaska drugih opcija javite se na mail: ivana@ivanaradic.com

Foto: Canva
Categories: Osobni razvoj

Odmori se, fokusiraj se i …kreni!

Tekst: Ivana Radić, PResent Communicatons

Kako funkcionirati u vremenima neizvjesnosti, na što obratiti pažnju i kako se ne prepustiti crnim mislima?

Mnoge žene se često nađu na udaru vala otpuštanja iako to većina njih nije zaslužila. Česta pojava na radnom mjestu je da žene preuzimaju puno obaveza iz straha da neće djelovati kako se od njih očekuje i odjednom postaju odgovorne i za svoj i za tuđi posao. Jako je teško, nakon što preuzmete razne poslove, odjednom prestati raditi to što ste radile. Kada jednom postanete odgovorne za nešto, onda ste odgovorne zauvijek.

Vrlo često se zna dogoditi da su te obaveze prevelike pa se posao ne može dovršiti u razumnim rokovima, postajemo manje od onoga što očekujemo – nismo savršene i to nas onda počinje jako zamarati. Naši šefovi i ljudi s kojima radite će primijetiti da kasnite, da niste dostavile ili odradile neki posao kako to inače radite, a sve zato što ste si „natovarile“ i svoj i tuđi posao. Potpuno nenamjerno žene postanu odgovorne za razne zadaće koje ih odvlače od pravih zadataka. Kad vide da nešto ne funkcionira, one se same pobrinu za to da počne funkcionirati. I otuda sve krene, odjednom brinemo o poklonima za rođendane, godišnjice, zubara, cvjećara itd. Žene svima olakšavaju život, osim sebi.

 

 

Kako se izmaknuti iz ovog začaranog kruga i početi fokusirati na stvari koje su nam zaista važne:

  1. Napravite listu. Napravite popis svih stvari koje radite od onih stvari koje su važne do svih trivijalnih stvari koje radite i za koje ste preuzele obavezu.
  2. Evaluirajte listu. Prođite kroz svoju listu (koja može biti jako dugačka) i isključite/prekrižite sve one stvari i događaje koji vam nisu važni.
  3. Pronađite sve ono što možete delegirati. Ne morate vi biti jedina osoba koja razmišlja tko će prošetati psa ujutro ili ispeći kolače. Uostalom, ako i kupite kolače, hoće li vaš svijet propasti zbog toga?
  4. Objavite. Kada utvrdite svoje prioritete obavijestite sve one kojih se to tiče: djecu, supruga, kolege, prijatelje. Ako se osjećate krivima podsjetite se da ste donijele svjesnu odluku kako biste postigle ciljeve koje ste si zacrtale i da su ovi kompromisi nužni.

Kako se riješiti krivnje?

Jedna od tehnika je pozitivan razgovor sa samom sobom. Podsjetite se svojih primarnih dužnosti. Nemojte se fokusirati na trenutan problem, pokušajte sagledati širu sliku ili jednostavno prespavajte, sljedeći dan ćete imati novu perspektivu. Ponekad stvari treba ostaviti da se „ohlade“. Nakrcavanje dužnosti koje nisu vaš primarni posao dovesti će vas samo do toga da ste umorne i da ne radite na svojim ciljevima. Vrlo često će vam reći da radite puno, a da se ništa ne vidi ili da ne radite ništa važno. Ako nemate ciljeva, postavite ih, posebno sada kada je situacija na tržištu loša. Fokusirajte se na ono što trebate raditi kako biste postigle ono što želite! Ukoliko vam treba netko tko će vam pomoći oko trenutne situacije i pronalaska drugih opcija javite se na mail: ivana@ivanaradic.com

Foto: Canva