22/05/2025Hot, Turizam

Kakvu sezonu očekivati i kako se pripremiti?
PRIVATNI SMJEŠTAJ 2025.

Tekst: Sara Kocijan

Evo nas pred još jednom turističkom sezonom. Nakon mjeseci zatišja uzrokovanih globalnom nesigurnošću i visokim troškovima života, tržište se ponovno pokrenulo. Iako smo osjetili pad u ranim rezervacijama, sada svjedočimo porastu last-minute rezervacija. Gosti sve češće donose odluke u zadnji trenutak – tražeći povoljnije cijene, sigurnije vremenske prognoze i fleksibilnije uvjete.

Što očekivati od sezone 2025.?

1. Veći fokus na kvalitetu i doživljaj
Gosti traže više od “kreveta za spavanje”. Žele autentičan doživljaj, lokalnu hranu, preporuke domaćina, održivost, ali i visoku razinu udobnosti i čistoće.

2. Konkurencija raste – i od strane hotela i privatnih iznajmljivača
Privatni smještaj postaje profesionalniji, a i hoteli sve češće spuštaju cijene i prilagođavaju ponude kako bi privukli individualne goste. Iznajmljivači koji ne ulažu u poboljšanje svoje ponude polako zaostaju.

3. Ekonomski pritisci – inflacija i troškovi života
Iako ljudi žele putovati, budžeti su ograničeni. To znači da će gosti birati smještaj koji nudi najbolju vrijednost za novac – ne nužno najjeftiniji, već onaj koji pruža najviše za svoju cijenu.

Kako se pripremiti?

1. Uredite smještaj – detalji čine razliku

Sitne investicije kao što su nova posteljina, bolji madraci, dodatni jastuci, zavjese ili kvalitetan Wi-Fi mogu znatno poboljšati dojam gostiju i vaše recenzije. Recenzije često spominju upravo sitnice – udoban madrac, tišina u prostoru, funkcionalna kuhinja.

2. Ažurirajte fotografije i opise
Ako koristite stare fotografije ili nejasne opise, vrijeme je za promjenu. Profesionalne fotografije i autentičan opis prostora i lokacije povećavaju šanse za rezervaciju.

3. Budite prisutni na više platformi
Airbnb, Booking.com, Expedia, Google, lokalne oglasne stranice, društvene mreže – gosti vas moraju lako pronaći. Razmislite i o vlastitoj web stranici kako biste smanjili provizije.

4. Uvedite dodatne usluge
Ponudite gostima doručak, vođene izlete, najam bicikla, organizaciju transfera ili lokalne preporuke. Čak i jednostavna mapa s vašim omiljenim restoranima i plažama može biti plus. Ukoliko ih sami ne nudite usmjerite gosta gdje će pronaći željeni sadržaj.

5. Komunicirajte jasno i brzo
Brzina odgovora na upite često odlučuje tko će dobiti rezervaciju. Automatizirajte poruke gdje možete, ali zadržite osobni ton i budite gostima dostupni.

6. Razmislite o održivosti
Gosti sve više cijene održiva rješenja – recikliranje, korištenje solarne energije, lokalne proizvode, prirodnu kozmetiku. Takve sitnice postaju konkurentska prednost.

Sezona 2025. donosi izazove, ali i prilike. Oni koji se aktivno prilagode promjenama, ulažu u kvalitetu i jasno komuniciraju s gostima, mogu očekivati uspješnu sezonu. Umjesto da čekate da vas gosti pronađu, budite korak ispred – privucite ih s ponudom koju neće moći odbiti.

Moje ime je Sara Kocijan, pružam podršku iznajmljivačima i poduzetnicima u turizmu u svakodnevnom poslovanju. Kontaktirajte me i zajedno ćemo pripremiti vašu ponudu za uspješnu sezonu.

sara.kocijan@gmail.com
+385919513033

 

Foto: Stock
Categories: Hot, Turizam

Kakvu sezonu očekivati i kako se pripremiti?
PRIVATNI SMJEŠTAJ 2025.

Tekst: Sara Kocijan

Evo nas pred još jednom turističkom sezonom. Nakon mjeseci zatišja uzrokovanih globalnom nesigurnošću i visokim troškovima života, tržište se ponovno pokrenulo. Iako smo osjetili pad u ranim rezervacijama, sada svjedočimo porastu last-minute rezervacija. Gosti sve češće donose odluke u zadnji trenutak – tražeći povoljnije cijene, sigurnije vremenske prognoze i fleksibilnije uvjete.

Što očekivati od sezone 2025.?

1. Veći fokus na kvalitetu i doživljaj
Gosti traže više od “kreveta za spavanje”. Žele autentičan doživljaj, lokalnu hranu, preporuke domaćina, održivost, ali i visoku razinu udobnosti i čistoće.

2. Konkurencija raste – i od strane hotela i privatnih iznajmljivača
Privatni smještaj postaje profesionalniji, a i hoteli sve češće spuštaju cijene i prilagođavaju ponude kako bi privukli individualne goste. Iznajmljivači koji ne ulažu u poboljšanje svoje ponude polako zaostaju.

3. Ekonomski pritisci – inflacija i troškovi života
Iako ljudi žele putovati, budžeti su ograničeni. To znači da će gosti birati smještaj koji nudi najbolju vrijednost za novac – ne nužno najjeftiniji, već onaj koji pruža najviše za svoju cijenu.

Kako se pripremiti?

1. Uredite smještaj – detalji čine razliku

Sitne investicije kao što su nova posteljina, bolji madraci, dodatni jastuci, zavjese ili kvalitetan Wi-Fi mogu znatno poboljšati dojam gostiju i vaše recenzije. Recenzije često spominju upravo sitnice – udoban madrac, tišina u prostoru, funkcionalna kuhinja.

2. Ažurirajte fotografije i opise
Ako koristite stare fotografije ili nejasne opise, vrijeme je za promjenu. Profesionalne fotografije i autentičan opis prostora i lokacije povećavaju šanse za rezervaciju.

3. Budite prisutni na više platformi
Airbnb, Booking.com, Expedia, Google, lokalne oglasne stranice, društvene mreže – gosti vas moraju lako pronaći. Razmislite i o vlastitoj web stranici kako biste smanjili provizije.

4. Uvedite dodatne usluge
Ponudite gostima doručak, vođene izlete, najam bicikla, organizaciju transfera ili lokalne preporuke. Čak i jednostavna mapa s vašim omiljenim restoranima i plažama može biti plus. Ukoliko ih sami ne nudite usmjerite gosta gdje će pronaći željeni sadržaj.

5. Komunicirajte jasno i brzo
Brzina odgovora na upite često odlučuje tko će dobiti rezervaciju. Automatizirajte poruke gdje možete, ali zadržite osobni ton i budite gostima dostupni.

6. Razmislite o održivosti
Gosti sve više cijene održiva rješenja – recikliranje, korištenje solarne energije, lokalne proizvode, prirodnu kozmetiku. Takve sitnice postaju konkurentska prednost.

Sezona 2025. donosi izazove, ali i prilike. Oni koji se aktivno prilagode promjenama, ulažu u kvalitetu i jasno komuniciraju s gostima, mogu očekivati uspješnu sezonu. Umjesto da čekate da vas gosti pronađu, budite korak ispred – privucite ih s ponudom koju neće moći odbiti.

Moje ime je Sara Kocijan, pružam podršku iznajmljivačima i poduzetnicima u turizmu u svakodnevnom poslovanju. Kontaktirajte me i zajedno ćemo pripremiti vašu ponudu za uspješnu sezonu.

sara.kocijan@gmail.com
+385919513033

 

Foto: Stock