Kakva je budućnost rada u Hrvatskoj? PITALI SMO ZAPOSLENIKE, STRUČNJAKE I MANJINE
U novouređenom ambijentu hotela Sheraton u Zagrebu održana je Konferencija pod nazivom “Budućnost rada – Trendovi među generacijama i doprinos žena uspjehu kompanija“.
Konferenciju povodom Dana žena tradicionalno svake godine organizira Međunarodna mreža poslovnih žena koja ovom prilikom koristi svoju platformu kako bi pozvala na rodnu ravnopravnost u svim aspektima društva i rada te u fokus stavila i druga ključna pitanja koja se odnose na poslovanje i poduzetništvo žena te dobrobit društva u cijelosti.
U fokusu ovogodišnje konferencije, koju su podržali Grad Zagreb, Centar za kulturu dijaloga i Velikogorička Razvojna Agencija, bilo je veliko istraživanje koje je MMPŽ provela vezano za trendove među zaposlenicima.
Konferenciju je vodila i pozdravnim govorom otvorila Ivana Fakin, Članica izvršnog odbora udruge MMPŽ i vlasnica agencije za marketing i komunikacije Essenta. U uvodnom dijelu, Fakin je istaknula važnost praćenja trendova za unapređenje poslovnog okruženja te naglasila kako je istraživanje potvrdilo promjenu u razmišljanju zaposlenika vezano za brojne faktore; poput radnog vremena, ulaganja u zaposlenike, sustava nagrađivanja, nadalje…
Detaljne rezultate istraživanja koje je provela udruga tijekom veljače 2024. godine na uzorku različitih generacija zaposlenika korporacija i tvrtki svih razina, predstavila je direktorica tvrtke Present Communications i Predsjednica Međunarodne mreže poslovnih žena Ivana Radić, ističući ključne aspekte koji su obuhvaćeni istraživanjem.
Radić je uz rezultate ankete navela i brojne primjere iz vlastitog iskustva kao biznis terapeut i coach, istaknuvši kako su poslodavcima i njihovim zaposlenicima često potrebne edukacije kako bi što bolje osvijestili što čini kvalitetnu komunikaciju i produktivan tim. Jedna takva radionica je i ‘Vođenje ženskog tima‘ koju Radić već niz godina provodi u većim tvrtkama.
Rezultati ankete
Istraživanje je bilo sveobuhvatno, a fokus je bio na istraživanju trendova među zaposlenicima u post-panedmijskom razdoblju, obilježenom brojnim globalnim izazovima. Anketa je pozitivno ocijenjena od strane struke, kao realan i važan uvid u razmišljanje zaposlenika na današnjem tržištu rada, ali i kao važna smjernica za poslodavce.
Anketa je pokazala da ispitanici smatraju da poslodavci moraju poraditi na većoj fleksibilnosti kad je u pitanju radno vrijeme jer je od forme važnije da se posao kvalitetno obavi.
Prema anketi, idealan radni tjedan imao bi 35 radnih sati, a pauza za odmor 45 minuta. Isto tako kao najvažnije komponente za posao ispitanici smatraju: poticanje i održavanje zdrave radne atmosfere, jasnu i otvorenu komunikaciju i kvalitetno liderstvo.
Istraživanje je pokazalo da se žene ne boje novih i AI tehnologija, ali smatraju da je potrebno više ulagati u digitalnu pismenost žena. Kao ključan element poslovnog razvoja ispitanici su također istaknuli ulogu mentorstva za koje smatraju da bi trebalo biti omogućeno svim zaposlenicima.
Zaposlenici su također naveli kako bi radije obavljali posao koji ima višu svrhu, ali su još uvijek primorani odabirati poslove koji donose veće financije. Većina ispitanika smatra da spol nije bitan kad se govori o suradnji u timu, ali da karakter jest, a njih čak 90% smatra da su soft-skills (meke vještine) izuzetno važne na radnom mjestu.
Kad govorimo o suradnji u timu, ističu kako su najbolji mješoviti timovi. Ženski timovi ocijenjeni su s jedne strane kao najbolji, a s druge kao najlošiji odabir, za što kažu da ovisi o ženama na čelu tih timova. Prema anketi, većina žena osjetila je barem jednom u radnom vijeku negativne karakteristike suradnje sa ženama (podmetanje, ogovaranje, zavist i slično). S druge strane ističu kako ženski timovi, kada su skladni, mogu učiniti i nemoguće.
Kao glavne prednosti žena u poslovnom okruženju ispitanici su istaknuli kreativnost, organiziranost, fleksibilnost, sklonost holističkom gledanju na situacije, orijentiranost na detalje te njegujući stil vođenja.
U sklopu konferencije održana su čak dva panela i radionica za manjine u organizaciji CKD-a. Prvi panel temom se usko oslanjao na istraživanje.
Stručnjaci ljudskih potencijala razgovarali o budućnosti rada
U prvoj panel diskusiji pod nazivom “Generacije na tržištu rada i ženska perspektiva”, moderatorica Ivana Radić vodila je razgovor sa stručnjacima iz područja ljudskih resursa i poduzetništva. Govornici su raspravljali o različitim aspektima radne snage, uključujući radne navike različitih generacija i ulogu žena u suvremenom poslovnom svijetu.
U panelu su sudjelovali Danijel Lastrić – Head of Human Resources, M SAN Grupa, Jelena Jelušić – Prof. psihologije, INSPO Consulting – Strategic HR & Employer Branding, Jasenka Vučetić – HR Specialist, Hattrick-PSK d.o.o., Mateja Kalisar – Ravnateljica, Razvojna agencija grada Velika Gorica (VE-GO-RA) i Maja Prović – Poduzetnica, Mindfullnes mentorica i vlasnica Mindfullnes Akademije koja nam je ispričala o tome što je Mindfulness.
Svi se slažu da se trendovi u zapošljavanju mijenjaju, da mlađe generacije jako dobro znaju što žele i da su kod traženja posla asertivniji nego prethodne generacije.
Migracije i tržite rada: Prilike i Izazovi
Po završetku prve panel diskusije, najavu idućeg panela i predavanje na temu migracija održala je Izvršna direktorica Centra za kulturu dijaloga, Nejra Kadić Meškić. Poseban naglasak stavila je na komunikaciju vezanu za migracije, ističući kako popularan termin ‘Ilegalna migracija‘ može samo doprinjeti negativnom dijalogu, jer migracija sama po sebi može biti isključivo dobrovoljna ili prisilna i tako bismo trebali gledati na nju.
Drugi panel, koji je moderirala Ajla Čustić, Projektna asistentica Centra za kulturu dijaloga, bavio se temama migracija radne snage i njezinim utjecajem na tržište rada, kojima su panelisti doprinjeli svojim raznolikim perspektivama i iskustvima o ovom važnom pitanju.
U panelu su sudjelovali Nejra Kadić Meškić, Elizabeta Filipaj – Rukovoditeljica odsjeka za EURES Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ), Ivan Skorin – Reporter RTL Direkta, Iryna Pronenko – Stručnjakinja za zapošljavanje, Udruga SVOJA i Yuriy Polishchuk – CEO, Tesla Distribution.
U sklopu programa bila je organizirana i radionica za žene migrantskog podrijetla s ciljem pružanja podrške i edukacije o različitim temama kao što su integracija u novu sredinu, stjecanje vještina potrebnih za zapošljavanje, te promicanje međukulturalne razmjene i solidarnosti.
Konferencija je pružila platformu za razmjenu ideja i iskustava te identificiranje ključnih područja za daljnje istraživanje i akciju. S obzirom na važnost tema koje su bile obuhvaćene, očekuje se da će rezultati istraživanja i rasprave s konferencije imati značajan utjecaj na buduće strategije i politike u poslovnom svijetu.
Konferenciji su prisustvovale brojne žene iz poslovnog i poduzetničkog svijeta. Svim gostima panela uručena je vrećica s promotivnim proizvodima te su zajedno s ostalim gostima konferencije od strane VE-GO-RE primili teglice s cvijetom jaglaca, a od strane Mreže žena zdrave keksiće s organskim sastojcima te promotivne kemijske olovke.
Uslijedio je networking dio uz zakusku i druženje u promotivnom kutku konferencije, gdje su svoje proizvode i usluge predstavili domaći brend prirodne kozmetike ‘ard, brend vrhunskih dodataka prehrani Be Healthy by Nature i Centar za kulturu dijaloga.
Konferenciju su medijski popratili OTV i brojni portali, uključujući Žénial koji je službeno objavljen upravo na Dan žena. Žénial sadrži autorske članke poslovnih žena i žena poduzetnica te stručne članke drugih gostujućih autora. Cilj portala je sa širom poslovnom zajednicom dijeliti autentičan sadržaj koji dolazi iz prve ruke te unaprijediti poslovnu zajednicu i poduzetništvo žena dijeljenjem znanja, iskustva i alata, istovremeno vodeći brigu o ključnim pitanjima mentalnog i fizičkog zdravlja i balansa između privatnog i poslovnog života.
Dio atmosfere s konferencije pogledajte u priloženoj galeriji.
Fotografije: Dubravka Strejček Knežević, DS studio photography
Kakva je budućnost rada u Hrvatskoj? PITALI SMO ZAPOSLENIKE, STRUČNJAKE I MANJINE
U novouređenom ambijentu hotela Sheraton u Zagrebu održana je Konferencija pod nazivom “Budućnost rada – Trendovi među generacijama i doprinos žena uspjehu kompanija“.
Konferenciju povodom Dana žena tradicionalno svake godine organizira Međunarodna mreža poslovnih žena koja ovom prilikom koristi svoju platformu kako bi pozvala na rodnu ravnopravnost u svim aspektima društva i rada te u fokus stavila i druga ključna pitanja koja se odnose na poslovanje i poduzetništvo žena te dobrobit društva u cijelosti.
U fokusu ovogodišnje konferencije, koju su podržali Grad Zagreb, Centar za kulturu dijaloga i Velikogorička Razvojna Agencija, bilo je veliko istraživanje koje je MMPŽ provela vezano za trendove među zaposlenicima.
Konferenciju je vodila i pozdravnim govorom otvorila Ivana Fakin, Članica izvršnog odbora udruge MMPŽ i vlasnica agencije za marketing i komunikacije Essenta. U uvodnom dijelu, Fakin je istaknula važnost praćenja trendova za unapređenje poslovnog okruženja te naglasila kako je istraživanje potvrdilo promjenu u razmišljanju zaposlenika vezano za brojne faktore; poput radnog vremena, ulaganja u zaposlenike, sustava nagrađivanja, nadalje…
Detaljne rezultate istraživanja koje je provela udruga tijekom veljače 2024. godine na uzorku različitih generacija zaposlenika korporacija i tvrtki svih razina, predstavila je direktorica tvrtke Present Communications i Predsjednica Međunarodne mreže poslovnih žena Ivana Radić, ističući ključne aspekte koji su obuhvaćeni istraživanjem.
Radić je uz rezultate ankete navela i brojne primjere iz vlastitog iskustva kao biznis terapeut i coach, istaknuvši kako su poslodavcima i njihovim zaposlenicima često potrebne edukacije kako bi što bolje osvijestili što čini kvalitetnu komunikaciju i produktivan tim. Jedna takva radionica je i ‘Vođenje ženskog tima‘ koju Radić već niz godina provodi u većim tvrtkama.
Rezultati ankete
Istraživanje je bilo sveobuhvatno, a fokus je bio na istraživanju trendova među zaposlenicima u post-panedmijskom razdoblju, obilježenom brojnim globalnim izazovima. Anketa je pozitivno ocijenjena od strane struke, kao realan i važan uvid u razmišljanje zaposlenika na današnjem tržištu rada, ali i kao važna smjernica za poslodavce.
Anketa je pokazala da ispitanici smatraju da poslodavci moraju poraditi na većoj fleksibilnosti kad je u pitanju radno vrijeme jer je od forme važnije da se posao kvalitetno obavi.
Prema anketi, idealan radni tjedan imao bi 35 radnih sati, a pauza za odmor 45 minuta. Isto tako kao najvažnije komponente za posao ispitanici smatraju: poticanje i održavanje zdrave radne atmosfere, jasnu i otvorenu komunikaciju i kvalitetno liderstvo.
Istraživanje je pokazalo da se žene ne boje novih i AI tehnologija, ali smatraju da je potrebno više ulagati u digitalnu pismenost žena. Kao ključan element poslovnog razvoja ispitanici su također istaknuli ulogu mentorstva za koje smatraju da bi trebalo biti omogućeno svim zaposlenicima.
Zaposlenici su također naveli kako bi radije obavljali posao koji ima višu svrhu, ali su još uvijek primorani odabirati poslove koji donose veće financije. Većina ispitanika smatra da spol nije bitan kad se govori o suradnji u timu, ali da karakter jest, a njih čak 90% smatra da su soft-skills (meke vještine) izuzetno važne na radnom mjestu.
Kad govorimo o suradnji u timu, ističu kako su najbolji mješoviti timovi. Ženski timovi ocijenjeni su s jedne strane kao najbolji, a s druge kao najlošiji odabir, za što kažu da ovisi o ženama na čelu tih timova. Prema anketi, većina žena osjetila je barem jednom u radnom vijeku negativne karakteristike suradnje sa ženama (podmetanje, ogovaranje, zavist i slično). S druge strane ističu kako ženski timovi, kada su skladni, mogu učiniti i nemoguće.
Kao glavne prednosti žena u poslovnom okruženju ispitanici su istaknuli kreativnost, organiziranost, fleksibilnost, sklonost holističkom gledanju na situacije, orijentiranost na detalje te njegujući stil vođenja.
U sklopu konferencije održana su čak dva panela i radionica za manjine u organizaciji CKD-a. Prvi panel temom se usko oslanjao na istraživanje.
Stručnjaci ljudskih potencijala razgovarali o budućnosti rada
U prvoj panel diskusiji pod nazivom “Generacije na tržištu rada i ženska perspektiva”, moderatorica Ivana Radić vodila je razgovor sa stručnjacima iz područja ljudskih resursa i poduzetništva. Govornici su raspravljali o različitim aspektima radne snage, uključujući radne navike različitih generacija i ulogu žena u suvremenom poslovnom svijetu.
U panelu su sudjelovali Danijel Lastrić – Head of Human Resources, M SAN Grupa, Jelena Jelušić – Prof. psihologije, INSPO Consulting – Strategic HR & Employer Branding, Jasenka Vučetić – HR Specialist, Hattrick-PSK d.o.o., Mateja Kalisar – Ravnateljica, Razvojna agencija grada Velika Gorica (VE-GO-RA) i Maja Prović – Poduzetnica, Mindfullnes mentorica i vlasnica Mindfullnes Akademije koja nam je ispričala o tome što je Mindfulness.
Svi se slažu da se trendovi u zapošljavanju mijenjaju, da mlađe generacije jako dobro znaju što žele i da su kod traženja posla asertivniji nego prethodne generacije.
Migracije i tržite rada: Prilike i Izazovi
Po završetku prve panel diskusije, najavu idućeg panela i predavanje na temu migracija održala je Izvršna direktorica Centra za kulturu dijaloga, Nejra Kadić Meškić. Poseban naglasak stavila je na komunikaciju vezanu za migracije, ističući kako popularan termin ‘Ilegalna migracija‘ može samo doprinjeti negativnom dijalogu, jer migracija sama po sebi može biti isključivo dobrovoljna ili prisilna i tako bismo trebali gledati na nju.
Drugi panel, koji je moderirala Ajla Čustić, Projektna asistentica Centra za kulturu dijaloga, bavio se temama migracija radne snage i njezinim utjecajem na tržište rada, kojima su panelisti doprinjeli svojim raznolikim perspektivama i iskustvima o ovom važnom pitanju.
U panelu su sudjelovali Nejra Kadić Meškić, Elizabeta Filipaj – Rukovoditeljica odsjeka za EURES Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ), Ivan Skorin – Reporter RTL Direkta, Iryna Pronenko – Stručnjakinja za zapošljavanje, Udruga SVOJA i Yuriy Polishchuk – CEO, Tesla Distribution.
U sklopu programa bila je organizirana i radionica za žene migrantskog podrijetla s ciljem pružanja podrške i edukacije o različitim temama kao što su integracija u novu sredinu, stjecanje vještina potrebnih za zapošljavanje, te promicanje međukulturalne razmjene i solidarnosti.
Konferencija je pružila platformu za razmjenu ideja i iskustava te identificiranje ključnih područja za daljnje istraživanje i akciju. S obzirom na važnost tema koje su bile obuhvaćene, očekuje se da će rezultati istraživanja i rasprave s konferencije imati značajan utjecaj na buduće strategije i politike u poslovnom svijetu.
Konferenciji su prisustvovale brojne žene iz poslovnog i poduzetničkog svijeta. Svim gostima panela uručena je vrećica s promotivnim proizvodima te su zajedno s ostalim gostima konferencije od strane VE-GO-RE primili teglice s cvijetom jaglaca, a od strane Mreže žena zdrave keksiće s organskim sastojcima te promotivne kemijske olovke.
Uslijedio je networking dio uz zakusku i druženje u promotivnom kutku konferencije, gdje su svoje proizvode i usluge predstavili domaći brend prirodne kozmetike ‘ard, brend vrhunskih dodataka prehrani Be Healthy by Nature i Centar za kulturu dijaloga.
Konferenciju su medijski popratili OTV i brojni portali, uključujući Žénial koji je službeno objavljen upravo na Dan žena. Žénial sadrži autorske članke poslovnih žena i žena poduzetnica te stručne članke drugih gostujućih autora. Cilj portala je sa širom poslovnom zajednicom dijeliti autentičan sadržaj koji dolazi iz prve ruke te unaprijediti poslovnu zajednicu i poduzetništvo žena dijeljenjem znanja, iskustva i alata, istovremeno vodeći brigu o ključnim pitanjima mentalnog i fizičkog zdravlja i balansa između privatnog i poslovnog života.
Dio atmosfere s konferencije pogledajte u priloženoj galeriji.